איזה זכות מוסרית/תורנית/אתית, יש לרופא בעת ביצועו את המתת חסד שמבקש אדם (ןבה"מש מאשר) הרי אין הרופא מחויב!! תמיד לדאוג לרפואתו של אדם? נכונים הדברים לגבי לקיחת איברים להשתלה שיש בהם משום הכרזה או "החלטה" על מותו של אדם?
אסור לרופא להרוג מטופל גם אם המטופל מבקש זאת ממנו.
אך ישנם מצבים מסויימים בהם הרופא רשאי, לבקשתו של אדם, להמנע מטיפול בו, למרות שמדובר בטיפול מאריך חיים.
ראה מאמרו של פרופ' אברהם שטינברג שפורסם באסיא עא-עב עמ' 25-39 "הבסיס ההלכתי להצעת החוק "החולה הנוטה למות"". ניתן לצפות במאמר דרך אתר מכון שלזינגר בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA71-72/Assia71-72.02.asp
שלום, אודה בעד דיוור חומרים הלכתיים ורפואיים ופסקי הלכה, בדבר מגדר ושינוי מין. מענה קונקרטי, ללא פניות וחוות דעת פרסונאליות. רוב תודה וברכה
בס"ד שבוע טוב ביתי צריכה להשתמש במשחה salatac gel עבור טיפול בפיטריות. המשחה לא מופיעה ברשימה של קופת חולים כללית. אנחנו נוהגים כמנהג הספרדים. האם
בנוגע לכדורי ADVIL LIQUI-GEL נרכשו בארה"ב ויוצרו ב ארה"ב האם ישנה בעית כשרות איתם?