סדרי לימוד ושינה, סטטיסטיקה וממזרות, טפילים מיקרוסקופיים בבשר
לכבוד הרה"ג ד"ר מרדכי הלפרין שליט"אא. ראשית אני מבקש סליחה על ההטרחה ואם אין מזמנך או באפשרותך לענות ח"ו איני רוצה להעמיס. אני מבקש להתייעץ
אני אחרי שבוע 42 להריוני והעובר עדיין בפנים. אין מצוקה עוברית, משקלו סביר, דופק תקין, תנועות תקינות ויש מספיק מי שפיר. המדיניות היום היא לשלוח לביה"ח לצורך זירוז מלאכותי את מי שעברה שבוע 42. חברה אמרה לי שהיא חושבת שיש עם זה בעיה הלכתית (התערבות בבריאה או משהו בסגנון). מה באמת אומרת ההלכה בנוגע לעניין זה?
ההלכה מתייחסת לשאלה זו רק אחרי ניתוח עובדתי/רפואי של המצב:
ניתוח כזה מראה עדיפות ברורה לזירוז ברוב המקרים הדומים. כי אם קיימת סכנה לחיי העובר עקב הזדקנות השיליה, (וזה בדיוק המצב משבוע 42 והלאה), ברור שעדיף להסתכן בסיכון רחוק שקיים בעצם הזירוז מאשר בסיכון קרוב מאוד של מוות עוברי.
לכבוד הרה"ג ד"ר מרדכי הלפרין שליט"אא. ראשית אני מבקש סליחה על ההטרחה ואם אין מזמנך או באפשרותך לענות ח"ו איני רוצה להעמיס. אני מבקש להתייעץ
אשה צעירה שבעלה נמצא בתרדמת לאחר פגיעת ראש קשה, ומשך 5 שנים לא חלה כל הטבה במצבו : א. כיצד מכונה מצב זה מבחינה הלכתית
לכבוד מכון שלזינגר שלום רב לאחרונה התודעתי לחומר שנקרא אמדוגן http://www.hasystems.co.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/Emdogain_Product_Principles.pdf למעלה מצורף האתר ובו המידע על התרופה ולא הרכיבים שלו הייתי רוצה לדעת האם
רצינו לדעת האם ביחסי אישות לבני זוג מותר לקיים יחסים בכמה תנוחות ולא רק בתנוחה המקובלת? ואם כן באיזה? מצטערים על השאלה הישירה, פשוט לא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.