ברכת הטל בחצי הכדור הדרומי
מה דין ברכת הטל או מוריד הגשם בחצי הכדור הדרומי (למשל אוסטרליה ודרום אמריקה) שהרי כשקיץ בארץ הקודש – שם יש חורף. האם לנהוג לפי
שלום רב
אני מחפש תשובה לשאלה:האם מותר לפי הלכה לאדם חולה להשתתף בניסוי רפואי?
מצאתי במאגר של האתר מאמר של ד"ר שטינברג שהוא הביא הרצאה של הרב שמחה הכהן קוק "ניסויים רפואיים בבני אדם" ובנוסף מצאתי מאמר של פרופ" אברהם "ניסיונות רפואיים בבעלי חיים ובבני אדם"
לצערי אני לא קורא שפת התורה ואני לא יכול להבין משני מאמרים הללו את הרעיון של הנושא המבוקש.
אבקשכם לעזור לי לפרש לשפת עברית הפשוטה.
תודה מראש
ראה באנציקלופדיה הלכתית רפואית (מהדורת תשס"ו) כרך ה', ערך "ניסויים רפואיים בבני אדם" עמ' 476-561. הערך כתוב בשפה אנציקלופדית מודרנית.
מה דין ברכת הטל או מוריד הגשם בחצי הכדור הדרומי (למשל אוסטרליה ודרום אמריקה) שהרי כשקיץ בארץ הקודש – שם יש חורף. האם לנהוג לפי
שלום רב יש לי בעיה קטנה אני אמורה להיבדק אצל אורטופד שיחווה דעה על הגב שלי. באותו מכון שנשלחתי אליו באזור מגוריי ישנם רק רופאים
בס"ד שלום ושנה טובה. רציתי לדעת מה עמדת ההלכה בעיניין טכנולגיית השתלת תאי גזע של אדם בבע"ח (למשל חזיר) לצורך יצירת איברים בתאימות מושלמת למקור
שלום רב, ברצוני לשאול לגבי תפילה לרופאתו של חולה סופני. באמרי חולה סופני אין הכוונה לחולה שאבדה התקווה לגבי סיכויי החלמתו, אלא מחלה פרוגרסיבית שידוע
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.