שאיבת חלב ידנית
אני אמא לתינוק בן חודשיים שמסרב לינוק ממני לכן אני שואבת חלב במשאבה חשמלית יש לי משאבה ידנית שאני לא מסתדרת איתה בני בגלל הנסיבות
אבי אדם בן 79 והוא זקוק לטיפול סיעוד חלקי הוי אומר החלפת טיטול, ורחיצתו וכדו' שאלתי היא האם אפשר להביא לו עובדת פיליפינית כדי שתטפל בו ותשגיח עליו במשך 24 שעות יש לציין שגם אימי מבוגרת וקשה לה לטפל בו לבד
השאלה מתחלקת לג' נידונים.
א. יחוד.
ב. שימוש באשה.
ג. נגיעה.
א. לגבי יחוד- צריך להקפיד שכל זמן שהעובדת נמצאת בבית עם האב, שהאם תשהה בבית, שלא יווצר מצב של יחוד האב עם העובדת.
ב. לגבי שמוש באשה- השו"ע פוסק בסי' כ"א סעיף ה' שאסור להשתמש באשה אבל דווקא בדברים של חיבה כגון הרחצת פניו ידיו ורגליו, אבל דבר שהוא דרך שירות ושימוש פוסק הרמ"א שמותר ולכן כתב שמותר לרחוץ מכותית ושפחה. רק כתבו הפוסקים שבזמן שמשרתת אותו ששתקפיד להיות מכוסה בכל גופה.
ובנידו"ד מותר לשרתו ולשמשו ובתנאי שמכוסה בכל גופה.
ג. לגבי נגיעה- יעוין בשו"ע יו"ד סי' קצ"ה סעיף ט"ז שפסק אשה חולה והיא נידה [וה"ה איש חולה] אסור לבעלה ליגע בה כדי לשמשנו. וברמ"א פסק דאם אין מי שישמשנו מותר בכל.
ולפי"ז בנידו"ד בודאי שמותר לה לרחוץ ולעשות לו כל מה שצריך ואפי' שהיא נוגעת בו כי אדם חולה התירו לו נגיעה שאינה של חיבה אלא דרך שירות ושימוש.
ובפרט שכאן יש יותר מקום להקל משום שהעובדת היא אינה בת ברית ואין לנו למונעה מלשרת אנשים.
אני אמא לתינוק בן חודשיים שמסרב לינוק ממני לכן אני שואבת חלב במשאבה חשמלית יש לי משאבה ידנית שאני לא מסתדרת איתה בני בגלל הנסיבות
שלום. אני מתכוון לערוך סדרת הרצאות בנושא אתיקה רפואית בישראל, אספתי חומר מעניין על הנושא, אך הייתי מודה לכם על הפניות ורעיונות נוספים באינטרנט או
שלום, האם טיפול בהילינג, רייקי, וכדומה מותר על פי ההלכה? אבקש לקבל מקורות לעיון בבקשה. בברכת התורה
I am a recent graduate of Dongguk Royal University Oriental Medical school, in Los Angeles, and hope to IY"H take the California State board of