לחיצה על שק האשכים למניעת הוצעת זרע
לכבוד הרבנים/הרופאים שלום, בעברי קראתי (כמדומני הוזכר איזה קיסר או ממשהו כזה), כי ניתן למנוע הוצאת זרע ע"י לחיצה ידנית באיזור המפסעה ובכך בעצם נמנעת
מהם הכללים לגבי מניעת טיפול רפואי, משום "שב ואל תעשה"?
אשמח להתייחסות ספציפית לילד הסובל משיתוק מוחין, פיגור עמוק ועוד תסבוכות, שסובל כרונית מדלקות ריאה ומגיע למצוקות קשות שעלולות ללא טיפול להוביל למוות. הרופאים לא נתנו לו סיכוי לחיות, היום הוא בן חמש אבל סובל ומצבו הבריאותו לא טוב.
הכללים המתירים להמנע מטיפול רפואי קובעים שאין היתר למנוע טיפול רפואי אלא אם כן מדובר בחולה המקיים 3 תנאים:
1. הוא נוטה למות (לפי הערכות הרופאים לא נותרו לו יותר מחודשי חיים ספורים)
2. הוא סובל מאוד, בסבל קשה שאדם רגיל מעדיף למות במצבי סבל כאלה.
אם החולה נמצא בהכרה קיים גם תנאי שלישי
3. החולה רולה למות ולא לחיות.
ראה את מאמרו של הרב פרופ' אברהם שטינברג – הבסיס ההלכתי להצעת חוק "החולה הנוטה למות", אסיא עא-עב עמ' 25-39.
להלן קישור למאמר דרך אתר מגון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia71-72/Assia71-72.02.asp
לכבוד הרבנים/הרופאים שלום, בעברי קראתי (כמדומני הוזכר איזה קיסר או ממשהו כזה), כי ניתן למנוע הוצאת זרע ע"י לחיצה ידנית באיזור המפסעה ובכך בעצם נמנעת
כבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין, הרקע לשאלתי: בני עבר תיקון ברית מילה בשל פימוזיס. נאמר לנו שהרופא מוהל לא חתך מספיק. כשהזמנו את הרופא מוהל
האם הילכתית עדיף התקן תוך רחמי רגיל על פני התקן מירנה לאור הבעיתיות שלו עם כתמים וכו'?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.