מחזור המאחר בחודש ויומיים
המחזור של אשתי מאחר בחודש ויומיים. עשינו אתמול בדיקת הריון בערכה ביתית והתוצאה הייתה חיובית. שאלתי היא מהו הסטאטוס ההלכתי מבחינת יחסי אישות.
שלום הרב הלפרין,
רציתי להתייעץ עם כבודו בנוגע לשאלה הבאה שנשאלתי: חבר קהילתי הוא אפטרופוס לאדם בעל נכות קשה ביותר – אדם בן 77 שהוא עוור, חרש ואלם שסובל גם מפגיעה מוחית ומוטורית והכל מלידה. הוא נמצא במעון מיוחד לאנשים מוגבלים והאפוטרופוס התבקש לחתום על טופס להנחיות רפואיות מקדימות למקרי חרום שונים. ישנם כמה סעיפים בטופס זה:
1. החייאה במקרה של הפסקת נשימה או דופק (עם או בלי שוק חשמלי).
2. טיפול רפואי במקרים של התפרצות מחלה (טיפול תרופתי או כירורגי).
3. טיפול נגד כאבים.
4. מתן נוזלים ומזון (אינפוזיה, זונדה וכו').
מדובר בסוגיה סבוכה מכיוון שאין אפשרות לשאול את המטופל לדעתו והאפוטרופוס צריך להחליט בשבילו והם פנו אלי למתן יעוץ. על פי מה שלמדתי דעתי היא הוא ששלושת הסעיפים האחרונים צריכים להמשך בכל מקרה אולם אני מתלבט לגבי הסעיף של ההחייאה. כידוע גם אצל אדם בריא אי אפשר לדעת כיצד הוא יתפקד אחרי החייאה לבבית, ויש סיכוי לא קטן שהוא יחזור לחיים לא תקינים עם פגיעה מוחית וכיו"ב. במקרה הזה כשמדובר בכל מקרה באדם בעל פגיעה מוחית קשה נדמה לי שאין טעם לנסות החייאה מכיוון שזה יכול להביא אותו למצב עוד יותר קשה. יחד עם זאת ליבי נקפני להחליט דבר כזה לבד ולכן אשמח לשמוע את דעת הרב בנושא.
בברכה
א. לפי חוק החולה הנוטה למות אין לאפוטרופוס שם סמכות למנוע טיפול דחוף, אם כתוצאה מן המניעה יקוצרו חייו של החולה.
רק אדם כשיר רשאי לתת הוראות להימנע מטיפול מאריך חיים, אם מתמלאים מספר תנאים נוספים הקבועים בחוק שם.
לכן לגבי סעיף 1 השיקול חייב להיות רפואי טהור. כלומר: אם יש סיכוי שההחייאה תחזיר אותו למצבו הקודם, יש לבצעה. אם איננה אמורה להועיל, אסור לבצעה.
ב. לגבי טיפול רפואי שאיננו דרוש מיידית להצלת חיים, על האפוטרופוס לשקול מהו רצונו האמיתי של החולה – ולפי זה עליך להחליט אם לתת הסכמה לטיפול או להימנע מהסכמה.
ג. טיפול נגד כאבים חייבים לתת בכל אופן, בתנאי שהטיפול לא יהיה גורם למוות.
ד. מתן נוזלים ומזון (זונדה) חייבים לתת גם על פי הלכה וגם על פי החוק.
אם יש צורך בהבהרות נוספות ניתן להתקשר אליי טלפונית 02-6786656 בין השעות 22:00-23:00
המחזור של אשתי מאחר בחודש ויומיים. עשינו אתמול בדיקת הריון בערכה ביתית והתוצאה הייתה חיובית. שאלתי היא מהו הסטאטוס ההלכתי מבחינת יחסי אישות.
השאלה: מה היחס ההלכתי לגבי ילד שנולד לאב ערבי גוי, אמא יהודיה. וחי ע"פ דת האב ובמקום מגורי, האם צריך להוציא אותו משם, ולביאו בחיק
זוג נשוי טרי מנסה במשך תקופה של שנה להיכנס להריון. האישה ללא ידיעת בעלה לוקחת גלולות למניעת הריון ומספרת על כך לאחות הקהילה, תוך כדי
שלום יש לי כמה שאלות בקשר לשבת 1) האם מותר להשתמש בואזלין בשבת אם יש יובש בשפתים? (אנא תפרט בבקשה אם מותר בזמן השבת או
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.