אמצעי דחיית הריון – סבל וסיכון מאמצעים הורמונאליים ומהתקנים
שלום רב. אני נשוי מזה שנתיים. ויש לנו ילד מקסים שנולד לפני חצי שנה. אשתי מאז היותה נערה הייתה נוטלת גלולות כדי לתזמן את המחזור
שלום הרב הלפרין,
אני עוסק בפירוש ירושלמי ברכות ובזמנו עזר לי כב' בענין השליה.
בירושלמי ברכות פ"ג ה"ה נאמר:
בימי ר' יהושע בן לוי ביקשו לעקור את הטבילה הזאת [טבילת עזרא] מישראל מפני נשי הגליל שהיו נעקרות מפני הצינה [גם נשים חייבות טבילה מפני שפולטות ש"ז. משנה ברכות ספ"ג]. אמר להן ר' יהושע בן לוי, דבר שהוא גודר את ישראל מן העבירה אתם מבקשים לעקור אותו…
נ"ל שאין הכוונה שהיו נעקרות פיזית, אלא שלא רצו לשמש מפני הטבילה שאחר כך, ולכן לא ילדו.
מצאתי גם בילקו"ש במדבר תשלז: 'אמרה לה צפורה [אשת משה למרים] אוי להן שמעכשיו אינם נזקקין להן [בעליהן] לתשמיש אלא הן נעקרות מעכשיו'.
שאלתי היא האם תיתכן עקרות רפואית-פיזית מחמת צינה.
רב תודות,
חנוך ולדנברג
א. לשאלתך 'האם תיתכן עקרות רפואית-פיזית מחמת צינה' – אינני יודע.
ב. נראה שפירושך חייב להיות נכון, כי הרי את טבילת הנדה וזבה לא בקשו (וגם לא היה בידם) לעקור.
בברכה,
מרדכי הלפרין
שלום רב. אני נשוי מזה שנתיים. ויש לנו ילד מקסים שנולד לפני חצי שנה. אשתי מאז היותה נערה הייתה נוטלת גלולות כדי לתזמן את המחזור
אני סטודנטית לסיעוד ועובדת בבית חולים. במסגרת העבודה אני עובדת בשבת . האם יש בעיה לבדוק סטורציה בשבת כאשר הכתבן (ערבי) מדליק ומכבה את המכשיר?
שלום וברכה! רציתי לדעת מה יחס ההלכה לגבי תרומת איברים לפני/ אחרי המוות ואם כן, דרך איפה מומלץ לעשות זאת. תודה