הערת שכן בשביל מים חמים לצורך פיקוח נפש בשבת
שלום הרב מרדכי!זכור לי משהו בשם הגרשז"א על כך שאם יש צורך במים חמים בשבת לפיקוח נפש, ולשואל אין, ולשכנים יש אבל באמצע הלילה הם
בימים הקרובים אנחנו מצפים ללידת הילד הראשון שלנו. שמענו וקראנו שיש אפשרות לשמור דם טבור למקרה שהילד יחלה חס וחלילה בלויקמיה.
מאחר והדבר לא זול ומצריך שיקול דעת רצינו לשמוע דיעה רפואית-הלכתית על אפשרות הזאת.
1. עד כמה מוכח שניתן לשמור את התאים האלה ולהשתמש בהם בעתיד?
2. עד כמה צריך לדאוג לעתיד? האם שמירת תאים אלא לא מצביע על חשיבה שלילית?
3. האם ניתן לשהוות בין קנית ביטוח בריאות או חיים לשמירת תאי דם טבור?
4. האם זה בגדר "ונשמרתם מאוד על נפשותיכם"?
5. ניתן לשמור את התאים האלה לתקופה של 20 שנה (לפי מה שהבנו). האם יש משמעות לאורך חיים המוגבל של התאים (מבחינה סטטיסטית – בהנחה שהסיכוי לחלות בלויקמיה גדול יותר מעל גיל 20)? האם שימוש של תאים 'זקנים' (לקראת סוף התקופה של 20 שנה) גם יכול להזיק?
סליחה על ריבוי השאלות. אין צורך לענות על כולם.
בברכות.
א. את השאלות הרפואיות כדאי להפנות לרופא המטולוג.
ב. מבחינה הלכתית אין איסור להקפיא דם טבור לצרכים אישיים. ואין בכך משום פגיעה במידת הביטחון.
ג. הקפאה למאגר ציבורי היא מצוה לכל נדעות משום שמאגר ציבורי מספיק גדול מציל חיים בודאות.
שלום הרב מרדכי!זכור לי משהו בשם הגרשז"א על כך שאם יש צורך במים חמים בשבת לפיקוח נפש, ולשואל אין, ולשכנים יש אבל באמצע הלילה הם
אני בשבוע 31 להריוני גזרו לי ציפורניים בכיור וכשהעבירו אותן לשירותים לזריקה נפלה אחת בכניסה לשירותים ואני דרכתי עליה כשנכנסתי לשם כעבור מס` דקות. מה
שלום לכם אני קוסמטיקאית, ומאחר והיום אני חוזרת בתשובה, אני רוצה לוודא שאיני עושה בעבודתי עברות. למשל "איפור קבוע" שאיני יודעת אם מותר לעשות או
בתי בת 21 חולה במחלת הקרוהן , היא ישנה כל היום כמעט ומסרבת לאכול (אוכלת מעט ,כמו ילדה קטנה) בתקופה האחרונה היא רזתה מאוד ,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.