הפלה מלאכותית [חולי לאם, אונס והנקה]
בס"ד שלום רב, אני חוקר את נושא ההפלות המלאכותיות, בעיקר במצבי חולי לאם [כשאין סכנת חיים], התעברות מאונס ובתקופת הנקה. ראשית חיפשתי זמן רב את
שבוע טוב
שאלתי לצורך כתבה שתופיעה בשבוע הקרוב בעיתון 'הצופה', בנושא הדם הטבורי.
האם קיימת בעיה הלכתית כשלהיא בלקיחת דם מחבל הטבור? והאם יש מקום לעודד לקיחת דם גם ברמה הלכתית וגם ברמה המוסרית.
אודה לכם אם אוכל לקל תשובה בהקדם.
א. לקיחת דם טבורי יכולה להביא תועלת רבה.
לעיתים רחוקות – התועלת ליילוד עצמו
לעיתים קרובות יותר – תועלת לאדם אחר הזקוק להשתלת מח עצם.
ב. אין כאן איסור הלכתי בכלל, אלא אם כן הדגימה ניטלת בשבת וחג, שאז יש לקיים דיון פרטני נפרד.
ג. אין כאן חסרון באמונה כמו שאין חסרון באמונה ברכישת ביטוח למכונית או לדירה או לחיי אדם.
ד. לעניין עצם חובת הקבורה של שליה כדאי לדעת:
1.
בס"ד שלום רב, אני חוקר את נושא ההפלות המלאכותיות, בעיקר במצבי חולי לאם [כשאין סכנת חיים], התעברות מאונס ובתקופת הנקה. ראשית חיפשתי זמן רב את
שלום וברכה, אנחנו סטודנטיות לתואר שני בלימודי משפט. סעיפים 19 ו-20 לחוק כיום אוסרים המתה במעשה וסיוע להתאבדות. סעיף 19: "אין בהוראות חוק זה כדי
שלום. אני נשואה כחצי שנה. הנידה שלי היא בכל 24 יום ואני שומרת טהרה. הייתי אצל רופאת נשים היא אמרה לי שהביוץ שלי מגיעה מוקדם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.