אמצעי מניעה לאחר לידה קיסרית
שלום רב, רציתי לשאול רב שאלה בנושא אמצעי מניעה. אשתי ילדה לפני שבעה שבועות בלידה קיסרית. רופא הנשים אסר עליה להכנס שוב להיריון ועל כן
שלום וברכה.
הגעתי אליכם בחיפוש אקראי ואיני יודע אם זהו תחומכם, אבל אנסה.
אני מתנדב במד"א ולא פעם יצא לנו להגיע למקרים בהם נקבע מוות, אם לאחר החייאה, ואם במקרה של מוות ודאי או אובדן צלם אנוש.
רציתי לשאול אילו הלכות יכולות להיות נוגעים לנו בשטח הנוגעות לטיפול במת (הורדה לרצפה, עצימת עינים, הכנסת ציציות וכד')?
כמו כן, מה צריך לעשות כאשר לא ברור האם הנפטר יהודי או לא, האם ישנן הלכות גם במקרים כאלו?
אשמח לכל הרחבה בנושא.
תודה ויישר כח
1. כדאי לעיין בשמירת שבת כהלכתה (ח"ב פס"ד הל' ח-טז) ובספר לב אברהם לפרופ' א.ס. אברהם (פי"ג הל' קע"ח-קפ"ד) שעוסקים בפרטי הטיפול בנפטר. אמנם, בשבת אסור לעשות על ידי ישראל דבר האסור מן התורה למען הנפטר, כגון להסיעו לביה"ח אם וודאי מת, אלא אם כן הניידת צריכה לנסוע שם בכל מקרה מטעמי פיקוח נפש. משום כך נודה אם תוכל לשלוח אלינו את הנוהל המקובל בנושא פינוי הגופה לתוספת בירור.
2. בארץ ישראל יש לתלות ברוב יהודים, אלא אם כן ידוע אחרת. גם אם ידוע שהנפטר הוא נכרי, בימינו פסקו כבר גדולי הדור שיש לטפל גם בשבת. ראה נשמת אברהם (מהדו"ב תשס"ז) חלק ב או"ח סי' של, ס"ק ח, סוף פסקה מס'1.
בברכה,
מאיר אורליאן
שלום רב, רציתי לשאול רב שאלה בנושא אמצעי מניעה. אשתי ילדה לפני שבעה שבועות בלידה קיסרית. רופא הנשים אסר עליה להכנס שוב להיריון ועל כן
ב"ה כ"ב טבת התשס"ו אני בן 52 סובל משתי בעיות אורולוגיות שאמנם לא קשורות לכאורה אחת בשניה, אבל שתיהן מאד מציקות לי: א. שפיכה מוקדמת.
שלום הרב, שמחתי לראותך ולשמוע אותך בכנס הפורום זוטא אתמול בכנס פוע"האם הבנתי נכון בעקבות התקנת מירנה המצע שנמצא ברחם באותו זמן מידלדל והולך לאט