כתבנים בשבת שאינם יהודים, בחדר מיון של בית חולים
האם צריך, רצוי, או אסור להשתמש בכתבנים בשבת שאינם יהודים, כשמדובר בחדר מיון של בית חולים?
שאלה בנושא טהרת המשפחה.
לאשתי מופיעה דימום קל יום או יומיים אחרי המקווה.
הרופא נשים שלה אמר לנו שהדימום הזה נובע מהביוץ,הוא גם ערך לה בדיקות ונראה שיום הביוץ יוצא בדיוק עם הופעת ההפרשה הדמית.
כבר כמעט שנה שאנחנו לא נקלטים להריון מאחר וכשאנו רואים את הדימום אנחנו נמענים אחד מהשני.
שאלנו רב והוא ביקש שנעשה בדיקה עם "עדים" ונראה לו, אולם ב"עדים" לא ראו שום סימן על אף שביצענו את הבדיקה במשך היום בשעות שונות.
הרב אמר שאין לנו שום בעיה ואנחנו לא אסורים אבל אנחנו לא שקטים משום שיש הפרשה דמית שלא נראתה בעדים.
מה עלינו לעשות?
1. לוודא שהרב הבין היטב את הנתונים.
2. לוודא שהבנתם היטב את תשובת הרב.
3. לפעול בהתאם.
נ.ב. לפעמים ניתן באמצעים תרופתיים פשוטים לדחות את הביוץ שיתרחש כמה ימים אחרי הטבילה, ואז ניתן להכנס להרון לפני הדימום הביוצי.
כמו כן ישנן דרכים רפואיות, לא תמיד פשוטות, למנוע דמם ביוצי בלי למנוע את הביוץ.
האם צריך, רצוי, או אסור להשתמש בכתבנים בשבת שאינם יהודים, כשמדובר בחדר מיון של בית חולים?
לכבוד הרב דר' הלפרין שלום וברכה בנוגע לבדיקת קולפוסקופיה, הבנתי שאינה אמורה לחדור לרחם אלא מתבצעת בצוואר הרחם. שאלתי מתייחסת לאישה שהבדיקה בוצעה אצלה בחודש
Are you offering a jewish medical ethics program in 2015? I'm an observant Jewish medical student from US. Thank You
שלום רב לפני כחודש וחצי עברתי גרידה בשבוע ה 10. בנוסף התברר לי בשבוע שעבר שאני חולה במחלת הנשיקה מונו EBV. אני רוצה להכנס שוב
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.