גישת ההלכה לגבי איסוף דם טבורי

שתפו:

22 בדצמבר 2006

הרב המשיב: לעומת זאת, רקמות אנושיות מן החי, כולל שלית אדם, אינן טמאות ואין לגביהן חובת קבורה. (אגרות משה, יו"ד חלק שלישי,סוף סימן קמ"א). והלכה

3.

שאלה:

שלום וברכה! רציתי לשמוע מהי גישת ההלכה לגבי איסוף דם טבורי לאחר הלידה,ושימורו? האם אין זה התערבות במעשה הבריאה? (השימוש בדם חו"ח) תודה.

תשובה:

א. לקיחת דם טבורי יכולה להביא תועלת רבה.

לעיתים רחוקות – התועלת ליילוד עצמו

לעיתים קרובות יותר – תועלת לאדם אחר הזקוק להשתלת מח עצם.

ב. אין כאן איסור הלכתי בכלל, אלא אם כן הדגימה ניטלת בשבת וחג, שאז יש לקיים דיון פרטני נפרד.

ג. אין כאן חסרון באמונה כמו שאין חסרון באמונה ברכישת ביטוח למכונית או לדירה או לחיי אדם.

ד. לעניין עצם חובת הקבורה של שליה כדאי לדעת:

1.

להדפסה

שאלות נוספות

שיבוט

הרב, תהיתי אם תוכל לענות לי על שאלה שמתרידה אותי. אני אישה בת 67 עם 11 ילדים, לכל ילד קראתי בשם אחד מהשבטים. ראובן, שמעון,

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.