הנקה ועבודה בבית חולים – בצום תשעה באב
לכבוד רבני מכון שלזניגר שלום רב אני אחות שעובדת בבית חולים ורציתי לדעת כיצד עלי לנהוג בצום ט' באב היות שאני עובדת בעבודה פיזית. בנוסף
היום המלה "שליה" מתייחסת לגוף הבשרני הצמוד לרירית הרחם, שממנו יוצא חבל הטבור לכיוון העובר (Placenta). דומני שלכך גם התיחס רשב"ג בנדה כ"ו, ב (תוספתא נדה פ"ד ה"ט), כשקבע: "שליא דומה לקרקבן של תרנגולין שהדקין יוצאין ממנה":
דהיינו, השליה היא החלק הבשרני, מעין קורקבן, שממנו יוצא חבל הטבור המזכיר את המעי היוצא בעוף מתוך הקורקבן.
לעומת זאת מהתיאור של ת"ק שם: "שליא שאמרו תחלתה כחוט של ערב וסופה דומה כתורמוס וחלולה כחצוצרות, ואין שליה פחותה מטפח"
משמע שהשליה היא המכלול של חבל הטבור עם השליה הקטנה (ראה להלן) שבקצהו.
חשוב להדגיש כי במסכת נדה ההתיחסות לשליה היא של סימן לקיומו של עובר כשהתרחשה הפלה.
המצב בו לא מוצאים עובר ונזקקים לסימנים, קיים בדרך כלל רק בהפלות מוקדמות, ולכן יש מקום לשיעור המינימלי של אורך השליה (כולל חבל הטבור), שיעור שלמטה ממנו אין ודאות שההפלה כללה גם עובר בעל משמעות הלכתית.
מפאת קוצר הזמן אסיים כאן היום, ובע"ה בשבוע הבא אשתדל לענות במפורט גם לגבי השפיר.
לכבוד רבני מכון שלזניגר שלום רב אני אחות שעובדת בבית חולים ורציתי לדעת כיצד עלי לנהוג בצום ט' באב היות שאני עובדת בעבודה פיזית. בנוסף
אנחנו עושות עבודה על היחס ביהדות ובהלכה לגבי ילדים חריגים (אוטיסטים, תסמונת דאון) היינו שמחות לקבל מידע על הנושא. האם הם מקבלים יחס שווה? האם
שלום לכבוד ברב. ברצוני להתייעץ עם כבוד הרב בנוגע להחלפת משמרת בשבת עם אדם שאינו שומר תו"מ: אני סטאז'רית לרפואה. אחת הסיבות המרכזיות מבחינתי לבחירת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.