אבי ז"ל לפני מותו הצהיר שהוליד בן מאשת איש ואם כך הוא ממזר ואמר זאת ע"פ הצהרתה של האישה שבא עליה שג"כ כבר נפטרה שאמרה שהילד הזה הוא ממנו ואנו מכירים את הבן הזה והוא נשוי לאישה עם ילדים והם גם כן נשואים עם ילדים האם אשה זו שאבינו בא עליה נאמנת לומר שהילד ממנו וכן אם אבינו נאמן לומר דבר זה ובכך לפסול את המשפחה והאם לגבי עשיית בדיקת רקמות לענין זה אפשר להיקל כשיטת רוב הפוסקים שבדיקת רקמות אינה תקיפה לקביעת מעמדו כממזר או להחמיר כשיטת הגרש"ז איוערבאך זצ"ל וכן יש לעיין לצד שכן האם עלינו לפרסם זאת לרבנות הראשית שתמנע נישואין של צאצאיו ?
אנו מודים לכם ומקווים שתמצאו כמה שיותר צדדים להיקל בדבר זה כיוון שזה ממש כדיני נפשות והריסת משפחות שלימות .
לפני שניגש לדיון בנוגע לבדיקת רקמות האם אפשר להסתמך ע"ז לבירור יוחסין צריך לבדוק האם בכלל יש נאמנות לאם ולאב לפסול את צאצאיהם.
בנוגע לנאמנות האם, ודאי שאין לה כלל נאמנות לומר שילד זה הוא ממנו כי התורה נתנה נאמנות לאב לפסול את בנו ולא לאימו.
בנוגע לנאמנות האב יעוין בגמ' ביבמות פ' החולץ ששם נאמר שאב נאמן לומר על בנו שהוא ממזר מדין "יכיר", אבל כ"ז דוקא באחד כזה שמוחזק לנו כבנו, ולא באדם מן השוק.
יעוין ברשב"ם דף קל"ד עמ' ב' וז"ל היכא דלא ידעינן אי בנו הוא או לא לא מאמינים לו מדין "יכיר", ואמנם הרשב"ם בדף קכ"ז עמ' ב' סותר את דבריו ואכמ"ל.
ובביאור הגר"א בסי' ד' סעיף כ"ו הביא ראיה מהגמ' בחולין שאדם לא נאמן לומר על אחר שהוא בנו מפ"ק דחולין, שמנלן ידעינן שהוא אביו כדי לחייבו על מכה אביו והגמ' מתרצת משום רוב בעילות הלך אחר הבעל. ואם אדם היה נאמן לומר שהוא בנו שהגמ' תתרץ שחייב על מכה אביו באופן שאמר שהוא בנו. אלא ע"כ שאדם לא נאמן לומר על אחד שלא מוחזק כבנו שהוא בנו ובכה"ג התורה לא נתנה לו נאמנות של "יכיר".
ובנידו"ד אותו אדם לא מוחזק כבנו וודאי שאין נאמנות לאדם לפסול אדם אחר ולומר שהוא ממזר.
ובפרט שאפי' אי ידעינן שבא על אותה א"א, עכ"פ לא נפסול הילוד דהרי רוב בעילות הלך אחר הבעל ומחזיקים שהתעברה מבעלה ולא מביאת אדם זר שבא עלי', והילוד כשר לבוא בקהל.
ולכן יש איסור ללכת ולפרסם את החשש משום איסור של הוצאת לעז ולה"ר.
ויעוין בשו"ע אה"ע סי' ב' סעיף ה' שאפי' במשפחה שנתערב בה פסול ואינו ידוע לרבים, היודע פסולה אינו רשאי לגלותה אלא יניחנה בחזקת כשרות. ויעויין בח"מ שכתב שאם הפסול אינו מבורר לא רשאי לגלות. כ"ש במקרה דידן שע"פ ההלכה אין ודאות שהולד ממזר, ובכה"ג יש בזה איסור גמור והוצאת לעז.
כמו כן אסור ללכת ולבדוק ולעשות בדיקת רקמות שעיד"ז יתכן שיווצר חשש ממזרות. אלא כל מקום שהפסול אינו מבורר מחזיקינן בחזקת כשרות, ואינו רשאי לגלות, ואינו רשאי לבצע בדיקות מדעיות ליצירת חשש ספק ממזרות.
לסיכום: על פי ההלכה אסור לכם לעשות שום פעולה שעלולה להוציא לעז על האדם המדובר.
שלום, אני נערה בת 17 הסובלת מהפרעת אכילה.כרגע אני נמצאת במקום שמטפל בהפרעות אכילה והם טוענים שאסור לי לצום ביז בתמוז ובט באב,למרות שאני נמצאת
בס"ד כבוד הרב, שלום וברכה! ברצוני לשאול את הרב מהי דעת ההלכה בנוגע לרפלקסולוגיה ומסאז' תאילנדי כמקצוע לגברים. האם יש מקום לכך. ידוע כי העיסוק
שלום. ברצוני לשאול האם מותר לעשות איפור קבוע מתחת לעיניים. יש לציין שהקוסמטיקאית טוענת שהאיפור הוא לצמיתות. מדובר באישה נשואה. מצפה לתשובה בקרוב.בתודה מראש