המתת חסד בהלכה
שלום שמי ליטל ואני סטודנטית אשר עושה עבודה על טיפול בחולה סופני. אני סוקרת את עמדת ההלכה בעניין ומצאתי שאסורה בתכלית האיסור המתת חסד אקטיבית
אני סטודנט ונתבקשתי להכין עבודה סמינריונית על נושא בדיקת רקמות:
1. מהי הבדיקה, מה מטרתה, וכיצד היא נעשית?
2.אני מעוניין לדעת מתי לראשונה עסקו בנושא זה(מקורות הלכתיים ומשפטיים).
3.אני מעוניין בחומר ספרותי הלכתי שעוסק בנושא זה?
1. החומר הרפואי-טכני כל דרך ביצוע בדיקת רקמות מצוי בכל ספריה רפואית. (הספרנים ישמחו לעזור לגבי מה שמצוי בידם, וזה הרבה!)
2. מקורות בסיסיים תמצא בנקל באנציקלופדיה ההלכתית רפואית (פרופ' אברהם שטינברג, הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים) כרך א' ערך "אבהות" עמ' 1-6.
https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject108.asp
3. מקורות נוספים מובאים באסיא סז-סח
א. "קביעת ממזרות ע"פ בדיקת רקמות", הרב שלמה אבינר, עמ' 99-100.
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia67-68/Assia67-68.12.asp
ב. "בדיקת רקמות, השלמה לדיון", הרב מרדכי הלפרין, עמ' 101.
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia67-68/Assia67-68.13.asp
לכשתעבור על המקורות הנ"ל אשמח להוסיף מקורות נוספים.
שלום שמי ליטל ואני סטודנטית אשר עושה עבודה על טיפול בחולה סופני. אני סוקרת את עמדת ההלכה בעניין ומצאתי שאסורה בתכלית האיסור המתת חסד אקטיבית
שלום רב רציתי לשאול על מכשיר הביבי סנס. מה יעילותו של המכשיר ? האם מותר להפעילו בשבת ואם כן באיזו צורה?
האם מותר להשתמש ברגיעון טיפות בפסח לילד אוטיסט? פרטים: התרופה אינה מופיעה ברשימת התרופות הכשרות (מופיע רק רגיעון טבליות) טעם התרופה מר. על התרופה רשום:
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.