המאפיינים הפיזיולוגיים של הרחקת נידה
האם זה נכון שלאחר ימי המחזור האישה מנקה רעלים מגופה ומומלץ לא לשכב עם גבר בימים אלה? זה הסבר ששמעתי לגבי נידה ומעניין אותי לחקור
שלום רב
1. האם ישנם נתונים של סקר או מעקב כלשהו בשאלה האם נשים יכולות ורגילות להגיע עד לצוואר הרחם בעת בדיקת עד?
בספרי הפוסקים מצאנו הרבה שא"א להגיע לשם. מאידך שמעתי לאחרונה שיעור של רב שאמר שלפי בירוריו נשים כן מגיעות לשם.
האם יש לכם מידע בענין?
2. האם ישנו תיאור או תרשים של החורים וסדקים [כנראה כפלים בעברית] באו"מ? ישנה מבוכה ודעות שונות לגבי אופן ביצוע הבדיקה בהפס"ט וכדו', האם די בסיבוב של ראש האצבע בעומק, או שדרוש להפעיל לחץ של ראש האצבע בכל מרחבי הנרתיק. אשמח מאד אם תוכלו להבהיר את הענין או להפנות אותי לחומר כתוב.
בכ"ר
י פ
א. אורך הנרתיק (הבית החיצון) איננו קבוע. בתנאים רגילים אורכו 7-8 ס"מ, בעוד שבשעת תשמיש הוא מתארך במידה ניכרת. לכן, בתנאים רגילים, בחלק גדול מן המקרים אצבע האשה יכולה להגיע עד צואר הרחם.
ב. לגבי המבוכה בספרות הפוסקים בשאלה מהו "בין השיניים", האם זו הגדרת תעלת צואר הרחם או שיש איזו שהיא מחיצה חלקית באמצע הנרתיק – אני כרגע באמצע כתיבה להסברת הנושא, ולכשאסיים (עוד חזון למועד) אשמח להעביר אליך עותק.
לגבי עצם צורת הבדיקה מקובלני הלכה למעשה מהגר"מ הלברשטאם זצ"ל, שמעיקר הדין חובת הבדיקה המקיפה בכל חלקי הנרתיק היא דווקא בהפסק טהרה, ואכמ"ל.
האם זה נכון שלאחר ימי המחזור האישה מנקה רעלים מגופה ומומלץ לא לשכב עם גבר בימים אלה? זה הסבר ששמעתי לגבי נידה ומעניין אותי לחקור
כבוד הרבנים במכון, שלום. יש לי שאלה קשה ודחופה!!! בעלי ואני בעוונותינו נכשלנו בביאה אסורה. בזמן ספירת שבעה נקיים קיימנו יחסים. בעקבות כך ראיתי דם
אני כחצי שנה לאחר ארוע מוחי ויש לי שתי שאלות. הראשונה- כל הרופאים איתם שוחחתי אסרו עלי להכנס להריון. (אני בשנות ה30 ואם לחמישה)אף אצמעי
בחוברת שחולקה בכנס של פועה בשבוע שעבר היה מאמר של פרופסור הרב שטיינברג, ובו מאמר מתוך אסיא עז- עח ובעמוד 88 כתוב כי בהפריה חוץ
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.