הרטבה בלילה-דחוף ביותר
ב"ה אני עוד מעט בת 17 ואני עדיין מרטיבה בלילה אני לא יודעת מה לעשות אולי לפנות למרפאה מיוחדת אני זוכרת שנאמר על ברכת אשר
שלום רב, (אני מקווה שהפניתי את השאלה אל המקום הנכון…) שאלתי היא עד כמה יכולה האישה לפסוק לעצמה לגבי טהרתן של הבדיקות שעשתה? וליתר פירוט. לאחרונה עשיתי בדיקת הפסק טהרה ביום שהוא קבוע אצלי (כי אני לוקחת כדורים שמסדירים את הדימומים). ולהפתעתי הבדיקה לא יצאה מושלמת, אמנם לא גרועה דיה כדי שאני אהיה בטוחה בפסילתה אבל גם לא צחה לגמרי. לו הדבר היה נתון בידי אני בטוחה שבמצב זה הייתי מקבלת את הבדיקה הספציפית הזו. (יש לציין שהרבה מאוד בדיקות שעשיתי בעבר הגיעו לרב לבדיקה ואני די בקיאה בהלכות.) מסיבות השמורות עימי- הפעם לא הגענו אל הרב ונאלצתי להחליט בעצמי ולצערי מכיוון שבאמת אני לא יודעת עד כמה ניתן לסמוך על החלטת האישה בעניין החמרתי עם עצמי (כואב לי על כך אך לא הייתה ברירה.) אני תוהה עד כמה באמת הקביעה שלי מתקבלת וראויה והאם יש מקום להחלטה לבד או שזה אסור מיסודו בימינו כאשר לרוב יש רב זמין. אשמח לתשובה במהרה, ותודה רבה מראש.
רק רב, דהיינו אדם שקיבל היתר הוראה ויש לו נסיון בבדיקת עד, יכול לפסוק.
——–
מוסיף הרב טולדאנו:
אשה נאמנת על המראות שנאמר "וספרה לה" שהתורה האמינתה כמבואר בשו"ע סי' קפ"ה וכ"ז דוקא בדבר הברור לה. יש לה כוח לומר טהורה אני וכן לומר מראה כשר ראיתי, אבל בדבר שיש לה בו ספק ואיננה מכריעה אלא אומרת מראה כזה היה לי ואבד דהיינו שרק משווה בין המראות בזה אינה נאמנת כי אמרינן שטועה בהשואה יעוין בשו"ע סי' קפ"ח.
ב"ה אני עוד מעט בת 17 ואני עדיין מרטיבה בלילה אני לא יודעת מה לעשות אולי לפנות למרפאה מיוחדת אני זוכרת שנאמר על ברכת אשר
יש לי שאלה הלכתית -הלכה למעשה -הקשורה ל"שני הכובעים" של כבודו. ישנה כלה שהתחילה לקבל זריקות למניעת הריון, כל 3 חודשים. לפי המעט שאני יודע,
בס"ד שלום רבהאם יש בעיה הלכתית בשימוש באבקת עצם ממקור אנושי (מארה"ב) לתיקון עצם הלסת לקראת השתלת שן? בכבוד רב, ד"ר נ'
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.