המקור ל"בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות"
בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות כאבנים (סוטה דף יא עמוד ב) האם יש דיון בהתאמה של תיאור זה למציאות המדודה מדעית?
כבוד הרב שלום רב.
הנני בת 35 ואמא לשלושה ילדים בריאים שנולדו בניתוחים קיסריים עקב ירידת דופק והאטה בתנועות. לפני חודש ילדתי בניתוח קיסרי רביעי בשבוע 26 עובר ללא דופק. לאחר הניתוח הרופאים המליצו לא להיכנס להריון נוסף בשל הידבקויות רבות ברחם. אני מאוד מעוניינת בהריון נוסף והבאת ילד בריא נוסף לעולם וקשה לי לקבל את ההמלצה של הרופאים אך אני לא רוצה להכניס עצמי ואת משפחתי לסכנות.
מה המלצתך ?
מומלץ להתייעץ עם רופא נוסף, מומחה ובעל נסיון. אם גם חוות דעתו תהיה זהה לזו שכבר קיבלת, דומני שראוי להודות לקב"ה על מה שכבר נתן, ולהמנע מסיכון חיים של אמן של שלשת הילדים הבריאים.
בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות כאבנים (סוטה דף יא עמוד ב) האם יש דיון בהתאמה של תיאור זה למציאות המדודה מדעית?
אני חוזר בתשובה כ7 שנים; לאחר 4 שנים חליתי במחלת קרוהן במעיים ניסיתי תרופות שונות אך לא הועילו עד שניסיתי את תרופת הקאנביס הרפואי שכל
מה דין ברכת הטל או מוריד הגשם בחצי הכדור הדרומי (למשל אוסטרליה ודרום אמריקה) שהרי כשקיץ בארץ הקודש – שם יש חורף. האם לנהוג לפי
שלום רב, לאחר נסיונות כושלים רבים במשך שנים להכנס להריון המליצו לנו הרופאים להשתמש בפונדקאות. קבלנו אישור מהוועדה. ברצוני לדעת מה דעתה של ההלכה לגבי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.