רישום רפואי בחולה שאין בו סכנה
Post Content תודה לכבוד הרב השאלה שלי היא היתה לגבי חולה שאין בו סכנה האם מותר לעשות רישום דיגיטלי גם אם נאמר שבכתיבה במחשב יש
אנחנו זוג עם חמישה ילדים קטנים (2 בנים, 3 בנות. אנחנו בני 32 ו33)
לאחר לידת ילדנו הרביעי רצינו לרווח מעט את המרחק בין הילדים מאחר שרעייתי רצתה להניק כל ילד כמה שנים (ההריונות תמיד תפסו תוך כדי הנקה) ולתת לו את מקומו הראוי לו- ותשומת הלב.
לאחר לקיחת כדורים למניעת הריון-החלו להתפתח מיגרנות קשות מאד , ניסינו לעבור לאמצעי אחר- אך בעקבות היסטרוסקופיה – התגלה שלרעייתי רחם חד קרני – שלא מתאים להתקן (התייעצנו עם מספר רופאים וכל אחד באופן עצמאי מסר זאת) כמו כן התקן שיש בו הורמונים – נאסר אל אשתי מאחר שהיא עברה אירוע מוחי (איסכמי חולף) הנובע מתגובת הגוף להורמונים. בהעדר אפשרות של כדורים או של התקן פנינו לחפש אפשרות אחרת-
ישנו פקק כזה cervical cap שאוטם את בית הרחם,ומוצמד בוואקום ובתוכו שמים נוזל קוטל זרע. בחודש השני לשימוש בו אשתי הרתה את ביתנו החמישית.
לאחר הלידה פנינו לרב שמנחה אותנו – רב הישוב חשמונאים – הרב איתמר אורבך נ"י- בשאלה- מה לעשות. הרב הגדיר את מצבה של אשתי כמצב שהוא פיקוח נפש להשתמש בהורמונים, ומאידך הבין את הצורך לרווח את הלידות (אשתי גם סבלה מדיכאון קל אחרי הלידה הזו, וגם במהלך ההריון- למשל התחשק לה לקפוץ מחלון הבית (למרות שהיא אישה אוהבת חיים- וגם היא לא ממש ידעה איך להסביר תחושות כאלה…) אך ברוך ה' ברוב הזמן היתה שמחה בתינוקת ובמצב – כך שזה היה מצבים מאד לוקאליים של דיכאון.(אולי זה אפילו נורמלי).
הרב אמר לנו שנשמש כך שהשמש יהיה בחוץ כדרך של גוף נהנה מגוף אבל שלא יזרע בפנים אלא בחוץ – כל הזמן (מאחר שראה שהפוריות גבוהה ברוך ה' – ולכן לא הציע שנלך על שיטת הימים הבטוחים.(כן הציע לשמש שלא כדרכה- שכן זה נקרא גם כן משכבי אשה- אלא שדסבר זה מסב צער נוראי לרעייתי)
למותר לציין את הקושי וחוסר ההנאה שמלווה מצב כזה – של חיכוך חיצוני -ושל חוסר יכולת להגיע להנאה לאשה באופנים כאלה- על אף שהתמדנו בו כמספר חודשים עד שבאופן מפתיע – גם במצב הזה אשתי הרתה -(אולי משטיפה של הגוף אחרי הזרעה חיצונית – נכנס משהו (כמעין "נתעברה באמבטי") אלא שבחסדי ה' נוצרה הפלה טבעית. שאלתי היא- האם מותר לנו להשתמש בקונדום.
הרב שלנו – אמר לנו שלמרות שהתיר היתירים מרחיקי לכת כפי שהתיר לנו – על קונדום הוא לא רואה לעצמו לפסוק, מאידך אינו חוסם דרכנו מלשאול רב אחר שיתיר לנו. הוא הפנה לציץ אליעזר שמתיר אבל ביקש שנשאל רב אחר.
אנחנו כעת טבלנו אחרי ההפלה הזו- ואיננו יודעים מה לעשות. מחד הרב לא נתן הנחיה מה כן. ואילו מההנחיות שבעבר אנחנו נותרנו עם חששות מאד גדולים להריון שוב, וממש לא ברור מה כן לעשות. (ההיסטריה שהולכת להיות מכל שפיכה באיזור הגוף – זה לא ממש מוסיף לקשר בינינו…)
סליחה על האריכות, אבל בצר לי אני פנה אליכם – מאחר שמאד מביך אותי לגולל את כל הסיפור בפני רב שלא מכיר אותי – והנושא גם ככה מביך אותנו מאד.
אודה מאד לתשובתכם,
מ
א. כדאי לדעת שגם קונדום איננו בטוח, ובספרות הרפואית מדווח על כשלונות של השימוש בקונדום, אצל זוגות צעירים (מתחת לגיל 26), כשמדובר בין 10%-ל35% הריונות למרות השימוש בקונדום.
ב. לגבי שימוש בהתקן תוך רחמי, אינני בטוח שנבדקה אפשרות השימוש בהתקן מסוג GyneFix, שעקב מנגנון האחיזה שלו ברירית הרחם, סביר שהוא יוכל להתאים גם לחלק מהמקרים של רחם חד קרני.
מומלץ שתפנו לברר שאלה זו לד"ר ברונו רוזן, בטל' 02-5678444.
ג. אם בדיקה של ד"ר רוזן תעלה שגם ה GyneFix איננו מתאים לאשתך – אנא חזרו אלי טלפונית
052-2602349 בשעות הערב אחרי שעה 22:00.
Post Content תודה לכבוד הרב השאלה שלי היא היתה לגבי חולה שאין בו סכנה האם מותר לעשות רישום דיגיטלי גם אם נאמר שבכתיבה במחשב יש
שלום רב, הוסת שלי הינה קצרה ביותר והדימום חלש ביותר וכמעט בלתי מורגש. עד כדי כך ששכחתי לעשות הפסק טהרה: עשיתי בדיקה בערך ב-4 אחה"צ,
בעלי אובחן לפני כ- חודש וחצי כחולה בפמפיגוס וולגריס. הוא לוקח סטרואידים במינון גבוה וחייב לאכול ולשתות לפני לקיחת התרופות. האם עליו לצום ביום כיפור?
שלום וברכה כבוד הרב, חלמתי בליל שישי שאחי (הבכור והיחיד) מתחתן שוב, וזאת למרות שהוא נשוי כעת באושר. בחלום, הלבשנו אותו יפה אני ואימי, והחתונה