מהו חשש אובייקטיבי
שלום רב! אני קראתי את תשובת הרב מרדכי הלפרין לגבי ניתוח להגדלת חזה, בתשובתו הרב הסביר שהניתוח מותר במקרה וזה לטובת המנותחת גם מבחינה אובייקטיבית.
אשה שהתגיירה כדת וכדין נשארת יהודייה גם אם לא שמרה אחר כך את כל המצוות, ואפילו אם נטשה חלילה את יהדותה. (יו"ד רסח, יב) לעומת זה, אשה שבשעת גירותה לא קבלה עליה מחוייבות לכל המצוות אין תוקף בגירות להרבה דעות. (ראו מאמרו של הרב דוד בס, "תוקפו של גיור בדיעבד – אם הגר אינו שומר כל המצוות", תחומין, כרך כג עמ' 186)
לכן, אם תהליך הגירות נעשה על ידי רב מוסמך ובקי, האשה בחזקת יהודייה לכל דבר, גם אם התברר אחר כך שלא מקפידה על כל המצוות, והוולד גם כן הוא יהודי.
בנוסף, יש מחלוקת גדולה בין פוסקי זמנינו לגבי ייחוס וולד פונדקאית, האם תלוי באמא הפונדקאית או באמא של הביצית. (ראה נשמת אברהם, אבן העזר סי' א, ס"ק ו:9, ובספרו של הרב ד"ר מרדכי הלפרין, "לשון חכמים מרפא – רפואה מציאות והלכה" עמ' 23-25) לכן, גם אם היה חשש כל שהוא לגבי הגיור, אפשר לצרף את דעת הפוסקים שהייחוס תלוי באם הביצית.
בברכה,
מאיר אורליאן
שלום רב! אני קראתי את תשובת הרב מרדכי הלפרין לגבי ניתוח להגדלת חזה, בתשובתו הרב הסביר שהניתוח מותר במקרה וזה לטובת המנותחת גם מבחינה אובייקטיבית.
ר' מרדכי שלום, אני מקווה ששלומך וב"ב טוב. עליתי כעת על משהו חשוב מאד מבחינתי, והוא נראה לי רלוונטי גם לענייניך. אשמח לשמוע את דעתך.
כבוד הרבנים: האם מותר לבן עם סטומה לעלות לקבר אביו ביארצייט? אם התשובה חיובית וקשה לו (מדובר בבחור צעיר כחודש לאחר כריתת המעי הגס) האם
Can you recommend articles that would have a discussion — in English — regarding Halacha and artificial food and hydration in a terminally ill patient…but
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.