ניתוח הוספת איבר מין לטומטום
האם מותר לטומטום (שכידוע אין לו איבר מין זיכרי או ניקבי), לעבור על פי ההלכה ניתוח להוספת איבר מין זיכרי או ניקבי ע"י הניתוחים הרפואים
האם ניתן לאשפז בן אדם כנגד רצונו שחולה במחלת נפש (סכיזופרניה למשל)?
א. על עצם השאלה הכרוכה בכפיית טיפול ראי במאמרו של הרב ד"ר הלפרין "התנגדות הורים לניתוח התינוק המסוכן" ספר אסיא ח' עמ' 19-31 ובמקורות המובאים שם.
ב. לגבי אישפוז בכפיה של חולי נפש: החוק במדינת ישראל מתיר אישפוז חולי נפש בכפיה רק אם מתקיימים כמה תנאים:
בלא טיפול החולה מסכן את עצמו או את סביבתו. לא ניתן לבצע את הטיפול באופן אמבולטורי (בלא אישפוז) מסיבות רפואיות או מסיבות התלויות במאושפז.
בתנאים הללו אין מניעה הלכתית לבצע את האישפוז הכפוי, אך עניינית, כל מקרה צריך להבדק לגופו. זהו המצב המשפטי בארץ. אך לדעת רבים המצב זה טעון תיקון.
דוגמא: נערה אנורקסית קשה, הרי היא מסכנת מאד את חייה, אך לדעת כמה משפטנים היא איננה מוגדרת כחולת נפש. האם נגזר עליה למות ממחלתה האיומה, כאשר אפשר להצילה ממות, ולפעמים אפילו לרפא אותה?! על פי ההלכה די בתנאי השני, ולכן מותר וחובה להציל את הנערה המסכנה. גם את המצב החוקי בארץ ניתן לשפר על יד שינוי קל בחקיקה, שינוי שיכניס גם מצב של אנורקסיה לתוך הסל המשפטי המגדיר מחלת נפש.
האם מותר לטומטום (שכידוע אין לו איבר מין זיכרי או ניקבי), לעבור על פי ההלכה ניתוח להוספת איבר מין זיכרי או ניקבי ע"י הניתוחים הרפואים
שלום,אתחיל בכך שאודה באם שאלתי תישאר אנונימית ובכלל אם לא תפורסם. בעלי ואני נשואים שנתיים וחצי יש לנו בן בכור בן שנה וחצי. מאז לידתו
אני אהיה בשבוע 11 ביום כיפור, רציתי לדעת האם מותר לצום מבחינה הלכתית.
בס"ד לכבוד הרב שלום וברכה, להלן רשימה של שאלות הלכתיות הקשורות בעבודה במיון בשבת: 1. שש"כ (שמירת שבת כהלכתה) לב/ מ- מתקשה אני להבין איך
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.