ניתוח בקע טבור לאחר לידה
שלום, אני חודשיים לאחר לידה ולאחר שהלכתי לרופא כירורוג הסתבר לי כי עליי לעבור ניתוח ל",בקע בטבור" הרופא אמר שעד שלא אעשה את הניתוח יהיה
אני סטודנט לרפואה באוניברסיטת ת"א.
אני עושה עבודה בנושא "אבהות לאחר מיתה",
ובחיפושי אחרי מקורות, נתקלתי במאמר Post-Mortem Sperm Retrieval,
שפורסם בשנת 2001 ב-JME 4,1.
אני לא יודע היכן אני יכול להשיג מאמר זה.
אודה לך אם תוכל לעזור לי.
את המאמר של הרב הלפרין בנושא Post mortem Sperm Retrieval ניתן יהיה למצוא באתר של מכון שלזינגר www.medethics.org.il בע"ה ביום שישי.
כמו כן אתה יכול לחפש באתר מאמרים נוספים בנושא זה. חיפוש מאמרים ניתן לעשות בסעיף מאמרים באתר שם ניתן לחפש לפי נושא, לפי כותב, לפי מקור או לפי שם המאמר.
לקראת סוף השבוע, ברגע שהמאמר יעלה לאתר, אני אשלח לך את הלינק המדוייק למאמר המבוקש.
מקור קצר בנושא הוא זה המצוטט פה:
שאלה:
האם מותר לשאוב זרע מכיס האשכים של גבר מת על מנת להפרות את אישתו ולהשאיר לו זֵכֶר בעולם?
תשובה:
ללא הסכמה של הנפטר, כמובן שהדבר אסור. אך אם קיימת הסכמה מפורשת או אפילו אומדן ברור שזה רצונו, אז אין בכך איסור. נציין, שעל פי ההלכה צריך סיבה כדי לאסור, וללא סיבה כזו המצב הטבעי הוא היתר. לענין זה נוגעת גם העובדה שהתורה החשיבה מאד את הרצון האנושי להשארת שם וזכר בעולם, כפי שניתן ללמוד מפרשת ייבום.
מקור זה התפרסם כחלק משו"ת בנושאים שונים של פוריות, שהתפרסם באסיא סה-סו, בהוצאת מכון שלזינגר, תשנ"ט.
כפי שכבר ציינתי, לקראת סוף השבוע אני אשלח לך את מאמרו של הרב הלפרין בנושא שהתפרסם ב-JME, לבקשתך
שלום, אני חודשיים לאחר לידה ולאחר שהלכתי לרופא כירורוג הסתבר לי כי עליי לעבור ניתוח ל",בקע בטבור" הרופא אמר שעד שלא אעשה את הניתוח יהיה
שלום.אישתי עברה גרידה לעובר שהפסיק לו הדופק בשבוע ה 11.ברצוני לדעת מה ההלכה לגבי הפסק הטהרה?
שלום רב, קיבלנו, אשתי ואני, הוראה מרופא להשתמש במכשיר ביוץ. (כלומר, בערכה ביתית לבדיקת ביוץ (סטיק לשתן)). האם מותר בשבת להשתמש בערכה זו? בתודה מראש
שלום! רציתי לשאול על עדיפויות בביצוע הפלה- א. עקרונית עדיף שיהודי יבצע את ההפלה ולא גוי, אך במידה ויש רק גוי הסתפקתי האם זה מחמיר