סיכומי תשובות בענייני רפואת נשים ופוריות בהלכה – מתוך שו"ת משפטי עוזיאל

, "סיכומי תשובות בענייני רפואת נשים ופוריות בהלכה – מתוך שו"ת משפטי עוזיאל" ספר אסיא ב, עמ' 127-145.

סיכומי תשובות בענייני רפואת נשים ופוריות בהלכה

סיכומי תשובות בענייניי רפואת נשים ופוריות בהלכה – מתוך שאלות ותשובות "משפטי עוזיאל"

בעריכת ד"ר אברהם שטינברג

תולדות המחבר:

חיבוריו :

אשה שרואה דם מחמת מכה

 בדיקה גניקולוגית

 האם מותר לאשה לשים אצבעה לתוך האוזן בטבילה

טבעת ברחם – האם חוצצת בטבילה

     ה ת ש ו ב ה : ס"א – עיקר דין חציצה

ס"ב – בדיקת הפסק טהרה – ז' נקיים

– טבעת ברחם – האם חוצצת בטבילה

התשובה : ס"א – חציצה בבית הסתרים

  ס"ב – חציצה במקום בלוע

ס"ג – מיעוטו ואינו מקפיד

ס"ד – בדיקה בימי ספירתה

מניעת הריון ע"י טבעת

מניעת הריון לחולת לב

הפלה מלאכותית

בעניין הפלה מלאכותית

הריון מלאכותי

בדין פצוע דכה

בדין כרות אשכים

 ניתוק שבילי הזרע של הגבר לצורך רפואה (ניתוח הערמונית).

בדין סירוס מחמת מחלה

בדין בדיקת פוריות הגבר

הוצאת זרע לבדיקת פוריות

 גדר האיסור של "לא ילבש" – התנאות שהיא לרפואה

כמסגרת השאלה הכללית לברור גדרי איסור "לא ילבש גבר שמלת אשה ולא תלבש אשה כלי גבר", דן המחבר (בס"ב) בשאלת התנאות שהיא לרפואה. והמחבר מביא את דברי התוספות (יבמות מ"ח, ד"ה לא עשה) בשם תשובת הגאונים, "שמדבריהם מוכח, שלא הותרה התנאות לגבר, אפילו אם היא לרפואה". מאידך לשיטת הרשב"א מותר הדבר לשם רפואה. המחבר מביא את שיטות הבית יוסף והב"ח (יו"ד סי' קפ"ב). מסקנת המחבר, שאין איסור "לא ילבש" אם ישנה הוכחה שההתנאות היא לצורך רפואה.

 

מסקנה :

"מכל האמור אנו למדין, שהגדרת איסור "לא ילבש גבר" הוא כל דברי התנאות שהם מיוחדים לנשים, ושאין מעשיו מוכיחים שעושה זאת לרפואה, אבל דבר שהוא נהוג לכל אדם אנשים ונשים אין בו משום לא ילבש".

 

(שו"ת משפטי עוזיאל, מהדו"ת, חיו"ד, ח"א, סי' כ"ה)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.