חולה מונשם בשבת
עברתי קורס קצר המאפשר לי לצאת עם חולה מונשם לשבתות. 1.האם מותר לי לחלל שבת בכך שכשאנחנו מגיעים למקום שיש בו אפשרות חיבור לחשמל אני
אם ה' עושה שברק יפגע בי ואני ניכנס לדום לב (ברק כי זה פשוט נדיר ולא בגבולות האדם) מי אנחנו להציל את האדם שה' בחר להכות?
לא הבנתי למה בחרת דווקא בברק?
הרי גם אם קבלת דלקת ריאות, כשללא טיפול אנטיביוטי סיכוייך למות מהדלקת הם גבוהים. מי אנחנו להציל את האדם שה' בחר להכות?
שאלה זו נשאלה בעבר ויש לה שתי תשובות שכל אחת מהן מספיקה:
1. התורה התירה בפירוש לרפא חולה או פצוע, בפסוק "ורפא ירפא". ורש"י מסביר את הצורך בהיתר לרפא בשאלתך. (מי אנחנו וכו'). ואם התורה התירה במפורש – הרי שה' רוצה שתציל גם כשהוא מכה.
2. שיטת הרמב"ם בפירוש המשניות בסוף פרק רביעי של מסכת פסחים היא פשוטה.
שהרי תוכל לשאול, אם אדם עני וגם רעב, מי אנחנו שנציל אותו מהרעב שה' היכה בו?
והתשובה:
חוקי הטבע נבראו לשימוש האדם (בהגבלות שלא יעבור על דברים אסורים) והריפוי של "מחלת הרעב" או מחלה אחרת הם חלק מהאמצעים הקיימים בטבע שנמסרו לרשות שימושו של האדם.
לכן מותר לו לזרוע ולקצור, לטעת ולבצור, להשתמש במשקפיים לשפר את הראיה, ולהשתמש במכונית או במטוס להגיע למקומות רחוקים שללא המכשיר הטכנולוגי לא היה יכול.
גם רפואה היא רק מכשיר טכנולוגי שניתן עם רשות שימוש לאדם.
עברתי קורס קצר המאפשר לי לצאת עם חולה מונשם לשבתות. 1.האם מותר לי לחלל שבת בכך שכשאנחנו מגיעים למקום שיש בו אפשרות חיבור לחשמל אני
Post Content אשמח לדעת האם נהוג היום לקיים את מצוות הייבום ומה המגמה לגבי מצוות חליצה, בנוסף האם ישנם סימכין מבית די רבני או משפטיים?
שלום! אני מעוניינת לדעת לגבי סטודנטים לרפואהסטז'רים אשר בודקים את החולה אך אינם מגלים שהם אכן סטז'ריםסטודנטים?
Someone in our family has a new hearing device called, I think, "walk and talk". Instead of a small hearing aid that fits in the
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.