האם מעוניינת בילד נוסף, האב לא
ב"ה שבוע טוב. אבקש לא לפרסם את השאלה ,אלא אם נראה שאנשים נוספים יוכלו ללמוד ממנה. אנחנו נשואים כתשע שנים ולנו שני ילדים ,בת ובן
האם על פי ההלכה, מותר להורים לשאוב זרע מגופת בנם על מנת שישמש להרפיה מלאכותית בעתיד
לצורך המשכת המשפחה?
האם אין בזה פגיעה בכבוד המת והשחתת גוויה? ובכלל מה גובר על מה? האם המשך קיום גובר על כבוד המת?
1. כל פגיעה בגופה אסורה משום ניוול המת, שהוא איסור חמור של "בין אדם לחבירו".
2. חריגים לאיסור הם:
1. כאשר הנפטר הסכים או ביקש עוד בחייו שהתהליך יבוצע.
2. כאשר ניתן להעריך בסבירות גבוהה, שהנפטר אילו היה נשאל – היה מעוניין ומסכים לביצוע התהליך.
3. אם מדובר במצב של פיקוח נפש – דבר שאיננו מצוי בשאלה הנדונה.
3. להורים אין מעמד עצמאי בנושא, האינטרסים שלהם אינם רלוונטים, אלא שלעיתים הם יכולים לסייע לנו בגילוי רצונו האמיתי של הנפטר.
4. הלכה למעשה לא כל הפוסקים תמימי דעים.
דעה מתירה מצויה בתשובתו של הרב זלמן נחמיה גולדברג, הובאה באסיא סה-סו עמ' 45-49 (בעמ' 47 שם).
ב"ה שבוע טוב. אבקש לא לפרסם את השאלה ,אלא אם נראה שאנשים נוספים יוכלו ללמוד ממנה. אנחנו נשואים כתשע שנים ולנו שני ילדים ,בת ובן
שלום רב, לאחר ניסיון של שנתיים להרות החלטנו לגשת לטיפולי פוריות. אני חוששת שמא יום ההזרעה יהיה לפני הטבילה במקווה. האם מותר לקיים את ההזרעה?
שלום רב, אני מיניקה את בתי בת השנה ו-4 חודשים, אני רוצה הריון נוסף ב"ה אולם בתי לא רוצה להפסיק את ההנקה, מה ניתן לעשות
לק'י אני גבר נשוי + 3 בן 34 הסובל משפיכה מוקדמת מאז ומתמיד, מתוך בושה וחוסר ידע לא התעמקתי בטיפול. אשמח לקבל עזרה בעניין טיפול
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.