הרופאים אומרים שאין כבר מה לטפל
בס"ד שלום רב, שמי יוליה ואני פונה בבקשה, בתחינה ובקריאה לעזרה. אימי (טטיאנה בת אסתר) חלתה לפני כשנה וחצי במחלת סרטן המוח. היא עברה שני
האם מותר לטבול עם כינים/ביצי כינים על הראש, או שמא הן מהוות חציצה בטבילה. כמו כן, מה לגבי טבילה ביום של טיפול נגד כינים עם תכשיר (בד"כ מכיל חומרי ריכוך ושמנים)?? אשמח לתשובתכם!
א) "למעשה כשיש כנים מתים וביצים – יש לסרק ולהוריד כל מה שיכולים, ואם עשו כן – אין השאר חוצץ".
מקור: שיעורי שבט הלוי (לגר"ש הלוי ואזנר שליט"א) על הלכות נדה, שו"ע יו"ד סימן קצ"ח, סעיף מ"ז, ס"ק א).
כדאי לעיין גם במקורות המובאים שם.
ב) לגבי טבילה ביום של טיפול נגד כינים עם תכשיר (בד"כ מכיל חומרי ריכוך ושמנים), עניינית קשה לענות מבלי לראות בדיוק במה מדובר. אך ראוי לציין דין דומה שמופיע בשיעורי שבט הלוי שם לעניין דאודורנט:
"וכן ספריי ששמים בבית השחי ויוצר שכבה על השערות ואי אפשר להוריד, ורוצים בזה למנוע הזיעה ואין מקפידין. יש מדקדקות להסיר בזה שער בית השחי, אך אפשר דכיון דבדיעבד אינו חציצה – אין חיוב להסיר את השיער"
לכן למעשה רצוי להתיעץ עם רב פוסק שיוכל לבדוק במה מדובר בדיוק.
בס"ד שלום רב, שמי יוליה ואני פונה בבקשה, בתחינה ובקריאה לעזרה. אימי (טטיאנה בת אסתר) חלתה לפני כשנה וחצי במחלת סרטן המוח. היא עברה שני
ב"ה לאחר יומיים של ראש השנה שחזרתי הביתה בסביבות השעה 3 מבית הכנסת ורק אז שתיתי (ביום השני שתיתי בבוקר 2 כוסות) ולאחר שצמתי בצום
שלום אני אחות במקצועי. עד עכשיו עבדתי בבי"הח דתי שבו יש גוי של שבת הכותב במקומי. מכיוון שאני מועמדת לעבור לבי"הח אחר למח' אונקולוגית ילדים,
שלום רב, ראשית אבקש שתכתובת זו לא תפורסם ברשת כדי לשמור על פרטיותי. אינני יודעת אם שלחתי את שאלתי לכתובת הנכונה ואני מקווה שאם אכן
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.