סגירת מעגל חשמלי בשיטת הגרשז"א עבור חולה בסכנה
הגרש"ז במנחת שלמה סימן ט', כותב שלפי שיטתו בעניין חשמל בשבת (שאין בזה לא בונה דאורייתא ולא מוליד דרבנן), היה לכאורה מותר להפעיל מכשירים חשמליים
בעתיד אעבוד בע"ה בתור פאראמדיקית בתחנת מד"א. מהו הדין לגבי עבודה בשבת? הרי יש אחרים שיכולים לעבוד במקומי ואיני היחידה בכל האיזור. במידה ואעבוד בשבת – יש צורך לרשום את פרטי החולה על גבי טפסים, מה הדין לגבי פעולה זו? תודה רבה! 🙂
1. כיצד לנהוג בעבודה במד"א בשבת – ראי ספר אסיא ט' עמ' 148-154 (מאמרו של הרב שפרן "עבודה במד"א בשבת וחג")
בקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091148.asp
2. השאלה האם עדיף לנוח בשבת ולתת לאחרים לעבוד בשבת במקומך – מורכבת מכמה נושאים עקרוניים.
ביניהם: האם יש לך ידע הלכתי מספיק שתוכלי לפעול על פי ההלכה? אם התשובה שלילית – ברור שעדיף בינתיים להמנע מעבודה בשבת.
אם התשובה חיובית – האם יש לך את האופי הנחוץ לומר לא, כשאת נדרשת לבצע פעולה אסורה בשבת?
אם התשובה שלילית – ברור שעדיף בינתיים להמנע מעבודה בשבת.
אם התשובה חיובית – אזי אינך חייבת לוותר על מנוחת השבת, אך את רשאית לעבוד במד"א בשבת.
הגרש"ז במנחת שלמה סימן ט', כותב שלפי שיטתו בעניין חשמל בשבת (שאין בזה לא בונה דאורייתא ולא מוליד דרבנן), היה לכאורה מותר להפעיל מכשירים חשמליים
I am a practitioner in OCD CBT treatement and wondered if there was any responsa on this subject. Kol Tov Jeffery Blumenfeld OBE MA BA
אני עושה עבודה על רפואה אלטרנטיבית ורציתי לדעת מה צד ההלכה בנושא הבא: (וזה ממש דחוף אז אם אפשר לשלוח תגובה במהירות זה ממש יעזור
שלום רב, אנו זוג מעדות המזרח. אשתי לא דתיה ואני לרוב שומר שבת (משתדל). כ-4/5 חודשים מנסים להכנס להריון. תק' הביוץ של האשה ב-7 ימי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.