ניתוח להקטנת סבל שגורם לספק פיקוח נפש
אני מחפש מקורות בנושא מתי צריך לנתח אדם ומתי מותר או צריך להשאיר אותו. כוונתי לאדם שהניתוח יכול להאריך את חייו לזמן מה, אבל יכול
בעתיד אעבוד בע"ה בתור פאראמדיקית בתחנת מד"א. מהו הדין לגבי עבודה בשבת? הרי יש אחרים שיכולים לעבוד במקומי ואיני היחידה בכל האיזור. במידה ואעבוד בשבת – יש צורך לרשום את פרטי החולה על גבי טפסים, מה הדין לגבי פעולה זו? תודה רבה! 🙂
1. כיצד לנהוג בעבודה במד"א בשבת – ראי ספר אסיא ט' עמ' 148-154 (מאמרו של הרב שפרן "עבודה במד"א בשבת וחג")
בקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091148.asp
2. השאלה האם עדיף לנוח בשבת ולתת לאחרים לעבוד בשבת במקומך – מורכבת מכמה נושאים עקרוניים.
ביניהם: האם יש לך ידע הלכתי מספיק שתוכלי לפעול על פי ההלכה? אם התשובה שלילית – ברור שעדיף בינתיים להמנע מעבודה בשבת.
אם התשובה חיובית – האם יש לך את האופי הנחוץ לומר לא, כשאת נדרשת לבצע פעולה אסורה בשבת?
אם התשובה שלילית – ברור שעדיף בינתיים להמנע מעבודה בשבת.
אם התשובה חיובית – אזי אינך חייבת לוותר על מנוחת השבת, אך את רשאית לעבוד במד"א בשבת.
אני מחפש מקורות בנושא מתי צריך לנתח אדם ומתי מותר או צריך להשאיר אותו. כוונתי לאדם שהניתוח יכול להאריך את חייו לזמן מה, אבל יכול
שלום רב, ברצוני לשאול 2 שאלות: 1) קיבלתי מהרופא כדורי ברזל להתחיל לקחת מאחר ואני בהריון. הכדורים מסוג "סלו-פה פוליק". קראתי בהתוויה הרפואית שלהם שהם
בס"ד בבקשה אל תפרסמו את השאלה שלום, אני בהיריון בשבוע 27. רציתי לדעת האם יש בעיה עם הכדורים הבאים, לנושא הכשרות לפסח, ואם כן איך
שלום, האם הסירופים הבאים נגד שיעול כשרים: 1. טוסופדרין (הרכב חדש) 2. קוד-גואיאקול ובכלל, איך אני יודע אם סירופכדור כלשהו הם כשרים? תודה ושנה טובה