צד ימין באנטומיה על פי התורה
הנה שאלתי לרב פרופסור שטיינברג אני ישראלי שעובד וחי במזרח הרחוק. ברצוני לברר עניין שעלה אחרי שקראתי את מאמרו של הרב שטיינברג בנושא "יד" –
שלום רב
אני מעוניין שתסביר לי אודות שימוש שעון שבת בשבת ויום טוב.
ראיתי בחזון עובדיה שבת ו' שמותר לכוון שעון שבת מערב שבת וכן להאריך מצב קיים.
בילקוט יוסף סי'רנב ראיתי שהמקדים מצב קיים (גרם כיבוי) יש לו על מה שיסמוך. ולגבי הקדמת מצב קיים(גרם הדלקה) מותר או ניתן להקל לצורך מצווה כגון שצריך את האור ללימוד תורה.
בשש"כ פרק יג אף הגדיל לעשות והתיר להקדים/ליצור מצב חדש.
שאלה א' – האם הבנתי נכון את הכתוב ואם לא אז אשמח שתתקן אותי.
שאלה ב'- האם חימום על הפלטה לצורך עונג שבת חשיב צורך מצווה, ומה נכלל בגדר עונג שבת/מצווה?
שאלה ג' על פי השש"כ
מה הדין כאשר אדם הפעיל שעון שבת משמונה בבוקר -עשר בבוקר בלבד
ובמהלך ששעון השבת פועל רוצה להזיז את הזיזים ולכוון את שעון השבת שיעבוד משלוש בצהריים ועד חמש בערב, מבלי להזיז את כל הזיזים כבר מעשר אלא שתיווצר הפסקה ויעבוד שוב בזמן הרצוי
והאם דעה זו היא גם לרב עובדיה/הרב יצחק יוסף?
מחילה על אריכות הדברים
אודה לרב על הסבר הדינים מה נכון או לא על פי הכתוב
תודה
נתן
הנה שאלתי לרב פרופסור שטיינברג אני ישראלי שעובד וחי במזרח הרחוק. ברצוני לברר עניין שעלה אחרי שקראתי את מאמרו של הרב שטיינברג בנושא "יד" –
שלום רב, שאלתי היא בנושא עבודה במד"א בשבת הנני מועמדת לכניסה לעבודה במד"א בשבת ו אחד מתנאי העסקתי הם לעשות משמרות בשבת אם וכאשר יצטרכו
דחוף דחוף דחוף!!! אני בת 18 וקיימתי יחסי מין עם חבר שלי בן גילי.למרות שנראה לנו שהוא"גמר בחוץ"אנו חוששים שאולי נכנסתי להריון,ולכן קנינו גלולות היום
דודי בן 80 וגר בישוב מעורב שרובו אינו דתי.ביתו מרוחק מבית הכנסת.לאחרונה רכש קלנועית עם מנגנון שבת של מכון צומת,מצב בריאותו מקשה ביותר את הליכתו.ההגעה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.