הגדרת חיוב במצוות לאור ההגדרות בחוק היום של פיגור שכלי
שאלתי היא: האם עפ"י ההגדרות של הפיגור כפי שנוהגות היום במשרד הבריאות: פיגור קל פיגור בינוני וכדו' ניתן לקבוע מי חייב במצוות ומי פטור בהגיעם
כב' הרב ד"ר מרדכי הלפרין שליט"א
שלום וברכה!
הופניתי למעכ"ת אודות הח"מ ורעייתו שתחי' שמזה כ-12 שנים לא זכתה רעייתי להרות, אדגיש יש לנו בן שכיום בן 17 ובת בגיל 12.5.
אנו מאד חפצים להביא לעולם עוד צאצא, אני בן 42 ורעייתי בת 37.
פנינו לרופא והוא צירף בעבור הרב מכתב וכתב אודות "עקרות הלכתית" והביא שתי אפשרויות
אחת היא מתן תרופות כימיקליות – הורמנליות, שבהן יש סכנה ונזק בריאותי לאשה.
והשניה היא קבלת היתר לטבילה מוקדמת מן הספירה המקובלת, קרי ביום ה-10 למחזור.
אוסיף שהנני מבני ספרד.
אשמח לתשובה,
א. אין שום היתר הלכתי להקדים טבילה ליום ה-10 כדי לקיים מצוות "לשבת יצרה".
ב. הנסיון הקליני מלמד, שבאחוז גבוה מהמקרים ניתן לאחֵר את הביוץ ללא טיפול הורמונלי. ראו שו"ת #7625 בסעיף ב'.
ג. שיטות אלה הוצגו לפני ששה ימים בכנס בינלאומי שהתקיים בשוויץ [Infertility – Fate or Challange? Reproductive Medicine in the Light of Jewish Medical Ethics
Stein am Rhein, Switzerland]
ד. אשמח לקבל מהרופא המטפל נתונים מספריים מדוייקים על רמת הסיכון בטיפול קצר טווח באסטרוגנים כמו גם על טיפול קצר טווח בכלומיפן-ציטרט (למיטב ידיעתי רמת הסיכון בטיפולים קצרי טווח כאלה איננה משמעותית כלל, והם ניתנים לאלפי נשים כחלק מהטיפולים בבעיות פוריות שונות)
ד"ר מרדכי הלפרין
שאלתי היא: האם עפ"י ההגדרות של הפיגור כפי שנוהגות היום במשרד הבריאות: פיגור קל פיגור בינוני וכדו' ניתן לקבוע מי חייב במצוות ומי פטור בהגיעם
I would appreciate guidance on the following Sheilah that was asked of me. A Cohen is studying for an MSc in Medical Ethics in Birmingham,
שלום רב. ביום כיפור אהיה ב"ה בשבוע 16+2 הריון תקין עד היום. עד היום בצום יום כיפור בד"כ קיבלתי כאב ראש חזק אחר הצהריים והקאתי
שלום האם קיים אופן בו מותר לאשה החשה צירים להשתמש במכשיר לשיכוך כאבים ("סטנט") בשבת עד הרגע בו תסע לבית החולים? (אגב, למיטב ידיעתי המכשיר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.