יחס הלכתי לקולונוסקופיה ובדיקות
לפי ההלכה האם מותר לעשות קולונוסקופי או בדיקות דומות שעלול להיות בהן סיכון למרות שלא ידוע על קיום בעייה רפואית
לכבוד
הרב הלפרין
שלום וברכה.
אבא שלי בן 92. ב"ה הוא בריא יחסית לגילו.
בהמלצת העובדת הסוציאלית, אבא נתן לי יפוי כח להחליט עבורו בנושאי טיפול רפואי.
ביפוי הכח אין הגבלה ואין פירוט. בפרט, אין בו התיחסות מפורשת לשאלת החיבור למכונת הנשמה.
הרופא של אבי שאל אותו מה יהיה רצונו במצב כזה, ואבא אמר שאין לו דעה.
כשאני דיברתי עם אבא כל זה, הוא נמנע מלהשיב תשובה.
ככל הידוע לי, יש מצבים בהם החיבור למכונת הנשמה נדרש במהירות, מה שלא משאיר זמן להתיעצות הלכתית.
לכן אני שואל כבר כעת.
לנוכח הנתונים האלה, מבחינה הלכתית, אם ח"ו יהיה מצב שיידרש חיבור למכונת הנשמה, האם מותר יהיה לי לומר לצוות רפואי שלא לחבר למכונת הנשמה?
תודה, יצחק הראל
לפי חוק החולה הנוטה למות, חייבים לחבר למכונת הנשמה ולתת טיפול מאריך חיים, (פרט למקרים המקיימים תנאים מיוחדים המוגדרים בחוק.)
כמה מהתנאים הנדרשים חסרים כאן, כמו למשל, רצונו הברור של החולה שלא להאריך את חייו.
לפי ההלכה האם מותר לעשות קולונוסקופי או בדיקות דומות שעלול להיות בהן סיכון למרות שלא ידוע על קיום בעייה רפואית
בס"ד ברצוני לשאול על ויטמנים של חברת "מנטק". אין לי כוונה להשתמש במוצרים בפסח, אך אני רוצה למכור לגוי. המוצר האחד שמו AMBROTOSE. השני PHYT-ALOE
שלום רב ! אני נהג אמבולנס /חובש במד"א . רציתי לדעת איך אני אמור להתנהג בשבת ? האם מותר לי לקחת אמבולנס לכוננות וכדו' .אם
שלום רב, לפני כשבועיים לאחר שהיו לי כתמים ומעט דימום הפסקתי להשתמש בגלולות הפמולן שלקחתי כבר כשנה, ע"מ להחליף אותן ולהתחיל להשתמש בגלולות מסוג אחר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.