צום למבוגר אחרי התקף לב עם סכרת
שלום. אם תוכלו לענות לי בהקדם – לפני יום כיפור, אודה לכם. אבי, בן 91, לפני כשבועיים עבר התקף לב ובמהלך האשפוז נתברר גם שהוא
שלום כבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין!
רציתי לשאול האם מעמד של אוקופונקטורה ורפואה סינית בכלל נדון בשו"ת ופסקי דינים בנוגע לשאלת של "אביזרייהו דעבודה זרה" במקור ובסיס עיוני של כל מתודולוגיה שלה – מה בשביל הרופא ומה בשביל החולה? וגם בנוגע לשאלה של הכחשה וסתירה אפשרית באחדות ה" באור הדואליסם של "אין ויאנג" ואמונה "בכח צ"י" בתחושת המציאות בפילוסופיה סינית?
כל החדירות, הסברים, ובמיוחד מקורות יהיו מאוד רצוים ואסירי תודה.
בכבוד רב,
א. לגבי דיקור סיני (acupuncture) – אין בעיה הלכתית, ומדובר בטיפול כשר לכל הדעות. זה טיפול פיזי טהור שאיננו מצריך אמירת מנטרות, קבלת אמונות וכדומה. ראה שו"ת בנושא.
ב. ראה מאמרים בנושא רפואה אלטרנטיבית שהתפרסמו בעברית ובאנגלית והינם זמינים במאגר של מכון שלזינגר.
ג. בנוגע לנושא של אחדות הקב"ה לעומת הדואליזם של יין ויאנג. ראשית בנוגע ליישום ברפואה – המשמעות היא שמחלות נובעות מחוסר איזון בין שתי כוחותמרכיבים בסיסיים. אין צורך לקבל עקרונות אלה ברמה הדתית והעקרונית (שביסודו של דבר כל המציאות הינה דואליסטית בטבעה) כדי לקבל את התועלת של התפיסה של פעולת הגוף כתהליך של איזון. מושגים כאלה של איזון כוחות מנוגדים התקבלו גם על ידי הרמב"ם.
שלום. אם תוכלו לענות לי בהקדם – לפני יום כיפור, אודה לכם. אבי, בן 91, לפני כשבועיים עבר התקף לב ובמהלך האשפוז נתברר גם שהוא
בע"ה יום ב' ח' מרחשון תש"ע לידידי איש המעלה הרב ד"ר מרדכי שליט"א שלום וברכה בהמשך לשיחותינו אודות זהות השם "זיניאידה" פירוט הענין נשאלתי על
שלום הרב ד"ר הלפרין, תוכל להסביר לי מהו הקושי ההלכתי הנעוץ בשימוש בזרע מבנקי זרע בישראל (ומדוע זרע של גוי, כשפי שהוסבר לי, נחשב מותר לשימוש?).
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.