עיסוק בפזיותרפיה
האם מותר לעסוק בפזיותרפיה (מבחינת מגע במטופלות)? לפי הידוע לי, הטיפול כרוך במגע אינטנסיבי (יותר מרופא)
שלום רב,
האם נהוג לפסוק את רגע קביעת המוות על פי מוות מוחי. והאם כך נוהגים בבית החולים שערי צדק.
ואם קובעים את רגע המוות כנ"ל, האם זה אומר שאפשר לתרום איברים מנפטר במצב כזה?
תודה רבה
א. קיימות 3 דעות בהלכה על קביעת רגע המוות, שיש להן השלכות למוות מוחי. ראה מאמרי גילויי דעת תורה בענין מות המוח (ספר אסיא י' עמ' 331).
ב. מאז נוסד בית החולים שערי צדק הופנם שפסקי הלכה של העדה החרדית יהיו הקובעים. משום כך מוות מוחי לא מוכר כמוות מוסכם במרכז הרפואי שערי צדק.
ג. לדעת הפוסקים שמוות מוחי הוא מוות לכל דבר, אזי מותר ליטול איברים מנפטר במצב של מוות מוחי (מותנה בהסכמתו מראש).
אמנם הגר"ע יוסף זצ"ל ויבדל"א הגר"מ עמאר דורשים בכל מקרה גם מעורבות של רב ת"ח הבקי בסוגיא בתהליך הקביעה והתרומה.
האם מותר לעסוק בפזיותרפיה (מבחינת מגע במטופלות)? לפי הידוע לי, הטיפול כרוך במגע אינטנסיבי (יותר מרופא)
מהו המצב של הועדה העובדת על מכשירי הנשמה עם "שעון שבת"?היש התקדמות?תודה על העדכוןיחיאל
[המשך #6358]יישר כח. רק שאלה קטנה נוספת, בענין זכיה לשוטה יש מחלוקת בראשונים ובאחרונים, וחלק מהסברות הן, משום "דאתי לכלל זכיה" משא"כ גוי, דהיינו גם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.