כשרות תרופות טבעיות לפסח
בס"ד שלום וברכה, ברצוני לשאול לגבי תרופות טבעיות כשרות לפסח. כמו למשל חברת סולגאר או נוטאילייף. וכן מה לגבי טינקטורה על בסיס אלכוהול. האם מותר
ושאלתם האם כהן שתורם אונת כבד יחשב לבעל מום ולא יוכל לעבוד בביהמ"ק בב"א?
להלן תשובת הרב אוהד אהרון:
כתב הרמב"ם בהלכות ביאת מקדש (פ"ו ה"ז) "אין פוסל באדם אלא מומין שבגלוי אבל מומין שבחלל הגוף כגון שניטל כולייתו של אדם או טחול שלו, או שניקבו מעיו אעפ"י שנעשה טרפה, עבודתו כשרה. שנאמ' שבר רגל או שבר יד, מה אלו בגלוי אף כל בגלוי" עכ"ל ולפי דבריו יוצא. שגם כהן שתורם אונת כבד לא יחשב בעל מום מפני שהוא מום בחלל הגוף ואינו גלוי. ויוכל לעבוד בבית המקדש שיבנה בב"א.
כמו כן ראו תשובת הרב אשר שקאני והרב מרדכי הלפרין:
תשובת הרב ד"ר מרדכי הלפרין והרב אשר שקאני:
ראה דברי הרמב"ם: "אין פוסל באדם, אלא מומין שבגלוי; אבל מומין שבחלל הגוף–כגון שניטל כליתו של אדם, או טחול שלו, או שניקבו מעיו–אף על פי שנעשה טריפה, עבודתו כשרה: שנאמר "שבר רגל, או, שבר יד" (ויקרא כא,יט)–מה אלו בגלוי, אף כול בגלוי." (רמב"ם הלכות ביאת מקדש, פרק ו הלכה ז)
ובתוספתא בכורות (ד,ד): "היה בו מום מבפנים – אינו מום. שנאמר: 'אור או פיסח'. מה עור ופסח מום שבגלוי ואינו חוזר" [1].
לסיכום: תרומת אונת כבד איננה נחשבת כמום בכהנים.
[1] וע"ע בספר משפט הקרבנות (עמ' כג אות כב)
בס"ד שלום וברכה, ברצוני לשאול לגבי תרופות טבעיות כשרות לפסח. כמו למשל חברת סולגאר או נוטאילייף. וכן מה לגבי טינקטורה על בסיס אלכוהול. האם מותר
I am an australian who has recently made aliya, currently living in raanana, and about to start my stag probably in ichilov or tel hashomer
שלום רב! ההתלבטות שלי מתייחסת לצום יום כיפור. הבעיה שהבריאות שלי חלשה: היה לי אולקוס, ואני סובלת מכאבי כיבה. כמעט תמיד בסוף הצום (אפילו יומי)
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפריןהנידון: שימוש בדיאפרגמה כאמצעי מניעה.שלום וברכה!שמי יוני הירש, תושב מושב נוב. ב"ה נשוי עם 4 בנים בגילאים 8 עד 3 חודשים.אנחנו
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.