השפעת ערכי היהדות על אתיקה רפואית באופן כללי
שלום כבוד הרב אני רב באנגליה ומנסה להבין עד כמה ערכי יהדות בתחום הרפואה השפיעו ונתקבלו בציבור הרחב – כולל יהודים שאינם שומרי מצוות וגם
שלום רב, אני נמצאת בהריוני השלישי, בעבר 2 לידות רגילות, במועד. כעת אני נושאת הריון תאומים וביום הכיפורים אהיה בשבוע 23 אי"ה. רציתי לשאול האם מותר לי לצום? יש לציין שהרופא המטפל אסר זאת. מה עליי לעשות? להמנע מצום מלכתחילה ולשתות בשיעורים או להתחיל את הצום ואם לא ארגיש טוב אז להתחיל לשתות? תודה רבה
א. הריון כמו שלך נחשב כהריון בסיכון, שבו סיכויי ההפלה גבוהים יותר מאשר בהריון רגיל.
לכן קיים חשש להגדלת הסיכון הזה במצב של צום מוחלט.
לכן כבר פסקו גדולי הפוסקים שבמצב של הריון בסיכון מן הראוי לשתות לשיעורין ביום הכיפורים.
שתיה לשיעורין עבורך, פירושה שתיה של מנות נוזלים בנפח של 40 סמ"ק בהמתנה של לפחות 9 דקות בין מנה למנה.
ב. אם מתחילים צירים כואבים אזי יש להפסיק את הצום ולשתות ללא הגבלת שיעורים.
בכל מקרה את רשאית (ואף מומלץ) שלא תסתפקי בשתית מים, אלא תשתי נוזלים מזינים כמו מיץ ענבים וכדומה.
שלום כבוד הרב אני רב באנגליה ומנסה להבין עד כמה ערכי יהדות בתחום הרפואה השפיעו ונתקבלו בציבור הרחב – כולל יהודים שאינם שומרי מצוות וגם
בהפריה חוץ גופית, האם יש אפשרות פרקטית רפואית, להשתמש בזרע מהאשה אחרי תשמיש רגיל. (כפי הצעתה של ד"ר קטן באסיא י"ג לגבי בדיקת זרע) או
בס"ד לרב הלפרין שלום בסיום מאמרו של הרמ"מ פרבשטיין באסיא תשנ"ד כתוב: הלכה כדעת המ"מ שחולה שיש בו סכנה מותר לחלל שבת לכל הצרכים העשויים
יש לנו בעיה הלכתית … הרופא צריך להוציא את התפרים מהעין (תחת הרדמה כמובן) ביום 30 או 31 במרץ שזה יוצא בחג של פסח או
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.