סגירת מעגל חשמלי בשיטת הגרשז"א עבור חולה בסכנה
הגרש"ז במנחת שלמה סימן ט', כותב שלפי שיטתו בעניין חשמל בשבת (שאין בזה לא בונה דאורייתא ולא מוליד דרבנן), היה לכאורה מותר להפעיל מכשירים חשמליים
האם הפרעת קשב וריכוז והיפאר נחשבת כתור מקח טעות לעניני נישואין כאשר האדם עובד לומד (רק יש לו טיפה התמודדות מעבר לאדם רגיל )? מה בעצם נחשב מקח טעות ? שאלה זאת מתבקשת על מנת לדעת מה לספר בשידוכין מכיוון שהאדם השני יכול לפרש את הבעיה מעבר למציאות ואולי עדיף לא לספר? האם מכיוון שיש חשש שהפרעות נפש עוברות בגנים אז אולי יש מקום למקח טעות. מצד שני לכולם יש נטייה לפתח הפרעות נפש אז אולי באמת אין סיבה לספר?
על מנת לתת הגדרה כללית האם נכון לומר כאשר האדם מתפקד נורמלי אך יש לו קושי פה קושי שם שמסוגל לחיות חיי חברה ולעבוד וללמוד , אותו קושי לא נחשב למום שיחשב כתור מקח טעות(כמובן שאינני מדבר על מום בפוריות וכדו אלא על הפרעות נפשיות ולקויות כאלה ואחרות
לא ניתן לתת תשובה כללית חדה לשאלה. יש להכיר כל מקרה לגופו, ואז ניתן להגיע גם למסקנה הלכתית. לכן באופן מעשי יש להתייעץ עם פסיכיאטר ירא שמים יחד עם מורה הוראה שמכיר את המעורבים בשאלה.
הגרש"ז במנחת שלמה סימן ט', כותב שלפי שיטתו בעניין חשמל בשבת (שאין בזה לא בונה דאורייתא ולא מוליד דרבנן), היה לכאורה מותר להפעיל מכשירים חשמליים
בס"ד תודה מראש לרב. אני ב"ה הרה, והרופאה נתנה לי פרנטאל (ויטמינים), אין חותמת כשרות. ידוע לרב אם זה כשר?? שבת שלום ת
שלום רב! אני עושה עבודה ומחפשת תשובה: האם מותר לקחת בשבת גלולת פוסטינור (גלולת היום שאחרי, למניעת הריון) ואם אסור אז האם מותר לחלל שבת
להרב ד"ר הלפרין שלום רב וברכה מקרב לב, אבקש לדעת האם המכון גיבש הנחיות כיצד למלא טופס הנחיות רפואיות מקדימות לטיפול רפואי עתידי בחולה הנוטה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.