כריתת רגל לניצולת שואה (וניסויי מנגלה) המסרבת לכריתה
ערב טוב, מהו ההיבט ההלכתי והחוקי לגבי ניצולת שואה שהייתה בשואה בניסויים של יוזף מנגלה, חולה בסוכרת ולא רוצה שיכרתו לה את הרגל כדי להצילה.
האם אחרי שמתחתנים מותר לעשות הכל עם האישה וכמה שרוצים(לשכב איתה או לחבק או משהו כזה) אני חילוני ואני לא מבין בדברים האלה אז אם זאת שאלה לא לעניין אתה לא חייב לענות לי אני סתם מתעניין בדבר הזה כי אמרו לי פעם שאחרי שהגבר מתחתן הוא יכול לעשות כל מה שבא לו רק עם אשתו והוא צריך היתר או משהו לא ממש הבנתי אני מקווה שזאת לא שאלה גסה מדיי
I. אין שאלות (אמיתיות) גסות. רק תשובות יכולות להיות כאלה.
II. התשובה לשאלתך קצת מורכבת. אך אנסה להציג עקרונות.
קיימים 3 דרגות התייחסות: 1. מותר לכתחילה.
2. רצוי להימנע, אך מותר בדיעבד או במקום צורך גדול.
3. אסור
למעשה כדאי להכיר את העקרונות הבאים:
א. על פי ההלכה, פעילות מינית לפני החתונה אסורה.
ב. אחרי החתונה, פעילות מינית צנועה – מותרת לכתחילה.
ג. צורות מסויימות של פעילות מינית לא שמרנית שייכות לקטגוריה של רצוי להמנע אך מותר במקום צורך גדול.
ד.וצורות אחרות של פעילות מינית חריגה שייכות לקטגורית האסור.
הפרטים מרובים מכדי פירוטם כאן, אך הם נמצאים הספרות ההלכה לדורותיה, מתקופת התלמוד ועד היום.
אם רצונך להכירם – אין ברירה אלא לקחת "קורס צלילה" מתאים ולהתחיל לצלול בים התלמוד והפוסקים.
ערב טוב, מהו ההיבט ההלכתי והחוקי לגבי ניצולת שואה שהייתה בשואה בניסויים של יוזף מנגלה, חולה בסוכרת ולא רוצה שיכרתו לה את הרגל כדי להצילה.
שלום הרב הלפרין,המליצו לי לפנות אליך, ככתובת לבירורים בביולוגיה של נושאים הלכתיים. אני מקווה ששאלות כגון אלה לא מטרידות ומפריעות…אני תלמיד בישיבת עתניאל, והגענו לעיסוק
אנו נשואים כבר 3 שנים עדיין ללא ילדים. בטיפולים ובדיקות שעברנו הוחלט כי אנו נזדקק לזרע של תורם אך עולות בי המון שאלות בעקבות הפתרון:
שלום רב אני סובל מסכרת כבר למעלה מ 10 שנים. עד כה טופלתי בתרופות. בשנה האחרונה עלתה אצלי רמת ההמוגלובין AC1 ובבדיקה האחרונה (ב 11.9.08)היא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.