אשפוז בכפייה
אני עושה עבודה, ועליי לדעת מהי גישת ההלכה בנוגע לאישפוז בכפייה. אשמח לקבל בבקשה תשובה מפורטת ומאמרים בנושא. אשמח אם אקבל תשובה, וגם אם היא
לרב הלפרין שלום וברכה
נשאלתי היום האם מותר להשתמש בשאריות עור בטן שנותר לאחר ניתוחי קיצור קיבה/מתיחות בטן לצרכי מחקר. מדובר בחתיכות עור שעתידות להיזרק, ואין חשש שיסירו יותר עור עבור המחקר (אין קשר בין המחקר לבין הניתוחים מהם לוקחים את השאריות).
לכשעצמי חשבתי שמאחר שאין כאן חבלה לשם לקיחת העור, החולה חי וקיים, והעור עתיד להיזרק בלאו הכי – שאין בכך בעיה.
האמנם?
מבחינה הלכתית אין מניעה להשתמש בשאריות עור שאינן נצרכות לחולה, ואין לו אפשרות לעשות בהם שימוש כלשהו. לכן מותר להשתמש בהם לצרכי מחקר.
מבחינת החוק הנושא מורכב יותר וצריך לקבל רשות מפורשת מהחולה.
הערה: אם ישתנה המצב, וחולים יוכלו למכור את שאריות הרקמות שהוצאו מהם, אזי המכירה תחשב שימוש אפשרי ויהיה אסור גם מבחינה הלכתית להשתמש בהם בלא אישור מפורש של החולה "בעל הרקמות"
אני עושה עבודה, ועליי לדעת מהי גישת ההלכה בנוגע לאישפוז בכפייה. אשמח לקבל בבקשה תשובה מפורטת ומאמרים בנושא. אשמח אם אקבל תשובה, וגם אם היא
שלום רב, אני אמורה ללדת בימים הקרובים ורציתי לדעת מה דין יולדת ביום כיפור. אני אהיה מקסימום שבועיים וחצי אחרי לידה ומזיכרון של הלידה הקודמת
האים מותר לחולת סכרת ליבדוק את הסוכר שלה בדם בשבת (אגב בודקים את דם דרך דקירה +הוצאת דם) והאם מותר להוציא את הסטיק מהמכשיר בשבת
אבקש לא לפרסם את שאלתי באתר. הומלץ לי לקחת סידן, קשה לי עם בליעת כדורים גדולים, קיימת אופציה של סירופ או מציצה אבל זה לא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.