כניסה לכנסייה נוצרית לשם הצלת חיים
יא תמוז סט לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שליט"א שלום רב. אני לומד עכשיו מסכת עבודה זרה וראיתי את דבריך בענין כניסה לבית עבודה זרה
I am not sure if the comparison to "chazakah" is fair in the case of a mohel. Suppose a mohel performed 10,000 brisim without any baby getting herpes before one baby gets it. He then goes another 10,000 brisim until he has a second episode years later. I do not think that this would constitute a chazakah. The model that you give is the case of where two consecutive babies died after bris, and I believe no babies before that, I think that the case of the mohel would be much different.
In addition, we have a known fact that some families have bleeding disorders that are genetic and potentially dangerous. It is not a known fact that a mohel can transmit herpes.
I think that we generally agree on the whole matter. My point of contention is in the one limited limited case of one mohel associated with two cases where viral culture testing comes up negative. You have invoked a principal of chazakah. I am just questioning this one limiting case.
What do you think?
יא תמוז סט לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שליט"א שלום רב. אני לומד עכשיו מסכת עבודה זרה וראיתי את דבריך בענין כניסה לבית עבודה זרה
בס"ד ברצוני לשאול על ויטמנים של חברת "מנטק". אין לי כוונה להשתמש במוצרים בפסח, אך אני רוצה למכור לגוי. המוצר האחד שמו AMBROTOSE. השני PHYT-ALOE
I would appreciate guidance on the following Sheilah that was asked of me. A Cohen is studying for an MSc in Medical Ethics in Birmingham,
שלום כבוד הרב, רציתי לדעת האם כאשר אדם הולך לרב מקובל לשאול שאלה בריאותית והרב מברך ונותן את ברכתו ואומר שבע"ה הבעיה תיפטר ולאחר תקופה