חימום מים עבור תינוק בשבת
לרב הלפרין שלום שאלה של חבר.תינוקת בת שבועיים היתה בשבת האחרונה בבית ללא חימום עקב קפיצת חשמל , מדובר במזג אויר של שדרות ולא ירושלים
א. האם מותר לחתוך בשבת את עור הפריעה אחרי ביצוע הפריעה כהלכה?
ב. מה הדין בימות החול?
שלבי המילה הם: חיתוך, הסרת הערלה, פריעה – הפשלת הקרום הפנימי של הערלה, עם חיתוך בציפורניים, מציצה, וחבישה.
אחרי שמפשילים את הקרום אחורנית, הקרום מגן על חלק מהאזור עד ליצירת צלקת, שמתחברת אליו.
ישנם מוהלים, שבגלל שהקרום נראה מופשל ו"לא אסתטי", וכדי להראות להורים שמלאכתם "מושלמת", גוזרים אותו במספריים.
זאת למרות שאין אלו "ציצין", שהציצים הם רק על העטרה, כמבואר בשו"ת אדמו"ר צמח צדק חלק יורה דעה סימן רב.
כשעושים זאת באמצע השבוע – עוברים על איסור 'חבלה', וגם גורמים נזק עתידי לתינוק, כפי שהתברר ע"י חכמי הרפואה בשנים האחרונות.
ואם עושים זאת בשבת – יש בזה איסור תורה עם חיוב חטאת כרת וסקילה ר"ל. וכן פסק הגר"ש וואזנר בשו"ת שבט הלוי חלק ו סימן קצא, שאינו בגדר ציצין ואין היתר לבצע חיתוך כזה בשבת.
לרב הלפרין שלום שאלה של חבר.תינוקת בת שבועיים היתה בשבת האחרונה בבית ללא חימום עקב קפיצת חשמל , מדובר במזג אויר של שדרות ולא ירושלים
שלום אני בתחילתו של הריון שני, ההריון הראשון הסתיים בהפלה טבעית בשבועות הראשונים. האם אני צריכה לצום ביום כיפור הקרוב, או שמראש לא כדאי לקחת
אישתי מניקה את ביתנו בת הארבעה חודשים מיום היוולדה ,לאחרונה הילדה סובלת יתר על המידה מגזים ואיננה מצליחה להוציא את צרכיה , הרופאים אומרים שהכל
שלום. האם מותר לאחר התשמיש (לא ביאה ראשונה) שהבעל פרש באיבר מת , אחרי מנוחה קצרה להמשיך את התשמיש באיבר חי? כלומר,כאשר הבעל יכול לאחר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.