הריון על צלקת ניתוח קיסרי

שתפו:

27 ביוני 2014

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

שלום רב, אני בת 30 ונמצאת בשבוע 8 להריון, גרה ברומא, איטליה. לפני שבועיים הגעתי לבית חולים עקב דימום מסיבי ולאחר אולטראסאונד התברר שהעובר השתרש על צלקת ניתוח קיסרי שעברתי לפני שלוש שנים. כרגע אני במעקב שבועי ונראה שהעובר צומח לחלל הרחם אך הרופאה המטפלת טוענת כי כבר ניתן לראות הדבקות השלייה לצלקת. ההמלצה הרפואית כאן היא הפלה כנראה בעזרת מטאטרוקסן. הצוות הרפואי לא ממליץ לי לעלות לטיסה ולהגיע ארצה לבירור, למרות שאיני שלווה עם החלטתם כלל שאלתי היא האם מוכרים מקרים כשלי שלא הסתיימו בהפלה? מה דין הפלה מסוג זה מבחינת ההלכה?
אשמח מאוד אם תוכלו להפנות אותי לד"ר הלפרין להתייעצות טלפונית.
תודה רבה וכל טוב
ל.

תשובה:

תשובת פרופ' מרדכי קניגסברג

עובר שהשתרש על צלקת ניתוח קיסרי מהווה סכנה גדולה, והוא עלול להביא לידי קרע ברחם. בנוסף, הסיכויים גבוהים שהעובר לא ישרוד את ההריון. לכן, חייבים גם מצד ההלכה להפסיק את ההריון במצב כזה.
ביצוע גרידה רגיל מסוכן כשלעצמו ועלול גם הוא לגרום לקרע ברחם, ולכן הדרך המקובלת היום היא לגרום להפסקת התפתחות העובר ע"י מטאטרקסט (Methotrexate).

בברכה 

להדפסה

שאלות נוספות

צום בנטילת אסטרופם

שלום רב אני בטיפול לקראת תרומת ביציות בחול לוקחת 3 פעמים ביום אסטרופם (המינון יעלה בשבוע הבא ל-4 ביום) מרגישה יובש בפה לאורך כל היום

קרא עוד »

חתונה עם אפילפסיה

שלום רב, בני בן 23.5 סובל מאפילפסיה (GrandMal) ובעל תפקוד שכלי גבולי. בהיותו קטן טופל ע"י פרופ' שטינברג. כמו כן טופל ע"י ד"ר בלאט באופן

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.