1. בעקרון, הצום מתחיל ב"עלות השחר" (שו"ע או"ח תקס"ד, א). בהגדרת עלות השחר יש כמה שיטות, ובדרך כלל מקובל (באיזור א"י וניו-יורק) לפסוק 72 או כ-90 דקות לפני הנץ החמה.
2. בנוסע במטוס יש לדון לפי נתיב המטוס. למעשה, אפשר לבדוק זמני עלות השחר בטיסה לפי לוחות "חי", באתר: http://www.chaitables.com/chai_air_heb.php
מכיוון שמסלול המטוס עובר לכיוון הקוטב הצפוני והוא בגובה, שמאפשר זוית ראייה יותר מוקדמת, עלות השחר מתארך (לפעמים הרבה מאד). תוספת ביאור (באנגלית).
3. להרבה פוסקים הזמנים נקבעים לפי נקודת הראייה מהקרקע שמתחת למטוס (אג"מ או"ח ח"ג סוסי' צו). אך יש נוטים שלענין תפילה יש לדון לפי מצב הראיה הראייה בפועל מגובה (תשובות והנהגות ח"ד סי' כהם). [דעת הרב גורן זצ"ל, שלא נתקבלה להלכה, שיש לדון תמיד לפי מקום המוצא. מקור]
4. יש להעיר שבנסיעה מישראל לארה"ב הצום מתארך, ובנסיעה מארה"ב לישראל הצום מתקצר.
5.ראה גם בקישורים: זמני תפילה באוויר; זמן תפילה ותפילין בשינויי זמן במהלך טיסה
בברכה,
מאיר אורליאן
שלום, ברצוני לברר הליך הגיור לבן שנולד מתרומת ביצית מחו"ל (תורמת לא יהודיה) והריון בגופה של אם יהודייה. האב גם הוא יהודי. האם מספיק לבצע
שלום אני שואלת את השאלה בעקבות תשובה שקראתי של כבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שנתת כאן על ביוץ בזמן ה7 נקים ועקרות הלכתית 1 כתבת
שלום רב! אני סטודנטית לתואר שני בפילוסופיה יהודית ולתואר ראשון במשפטים. במסגרת עבודת התיזה שלי ברצוני לבחון את הפילוסופיה של ההלכה בנושא המוות המוחי. קראתי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.