״קוים מנחים לסדציה פליאטיבית לחולה הנוטה למות״?
האם ראיתם את החוזר מינהל רפואה 4/2015 החדש של משרד הבריאות של דר פנחס ברקמן – ״קוים מנחים לסדציה פליאטיבית לחולה הנוטה למות״?האם זה תואם
נשאלתי ע"י מטפלת בילד אוטיסט מהם ההגבלות ההלכתיות בענין נגיעה חיבוק וליטוף שיכולה בזמן הטיפול, הילד מבקש זאת לא במילים אלא במעשים ובהתנהגות, האם יש לכם משהו כתוב בענין ? אם כן אשמח לקבל , ואם אין כתוב מה דעתכם ?
אין בידי דיון ישיר על נושא מגע-גופני-תומך באוטיסטים, אך להלן דברים שנכתבו בנושאים קרובים, שבהם מותווה גבול בין מגע טיפולי שיכול להיות מותר, לבין מגע אסור.
ראה נא :
א. פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק לאור ההלכה ;הכותבים: הרב אביגדר נבנצל; הרב גבריאל טולדנו; הרב יגאל שפרן; אסיא (פא-פב) תשס"ח
ב. כן ראה את מאמרו של הרב שלמה דייכובסקי הרגעת היולדת ספר אסיא יג, עמ' 396-402 (תש"ע); אסיא עה-עו, עמ' 116-122 (תשס"ה)
לענ"ד נוגעים לעניין גם המאמרים בקישורים הבאים, העוסקים בצד האסור בוודאות של קשר גופני, ובחלק מגדרי דרכי מניעתו:
ג. מאמרי ההגנה על חולי נפש מאושפזים מפני תקיפה וניצול מיני , ספר אסיא ח', עמ' 195-196 (1995); אסיא נו, עמ' 35-36 (1995)
ד. דו"ח ועדת שרשבסקי , ספר אסיא ח', עמ' 197-202 (1995); אסיא נו, עמ' 37-42 (1995).
בברכה,
מרדכי הלפרין
האם ראיתם את החוזר מינהל רפואה 4/2015 החדש של משרד הבריאות של דר פנחס ברקמן – ״קוים מנחים לסדציה פליאטיבית לחולה הנוטה למות״?האם זה תואם
שלום אני שואל שאלה בנושא נקיות לתפילה יש לי בעיה – אחרי שאני מנקה עצמי טוב, בפי הטבעת, אחרי יציאה, על פי הכללים של ההלכה,
שלום הרב הלפריןעמיתה של אשתי לעבודה אחות שהיא קצת מסורתית – יש לה בעיה גנטית בביציות והיא חייבת תרומת ביצית.המלצתי לה כמובן לקחת מיהודיה שאינה
שלום לכבוד הרב, לצערי עברתי ביום שני האחרון הפלה, בשבוע ה-11 להריוני , לאחר שבבדיקת אולטרא סאונד התברר כי לעובר אין דופק (גיל העובר עפ
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.