הרב שלום,
ברור לי – שאין ההבנה דלקמן, נכונה. מכל-מקום, כשאני מבקש לסקור את ההבנות השונות שניתנו לסוגיה ביומא, אני מבין שיש כאלו שרואים במחלוקת "עד היכן הוא בודק?" מחלוקת פיזיולוגית בין מערכת הנשימה למערכת הקרדיולוגית – זרימת הדם.
אשמח לדעת, מי מבין כך, כי לא ראיתי זאת בבירור. (אמנם, כך משתמע מהרב ווזנר ותשובות של הציץ אליעזר)
פרופ' רייכמן במאמרו המפורסם (ההיסטוריה של הרפואה) טוען שאי-אפשר להבין כנ"ל ומביא את שיטתו.
השאלה כאמור: מי מבין את המחלוקת "עד היכן הוא בודק?" מח' בין הלב (פונקציה) לנשימה.
תודה,
ראה מאמרו של הרב יצחק שילת, בספר קביעת רגע המוות של מכון שלזינגר (תשס"ח), עמ' 280-281
לרב הלפרין שלום, שאלתי אודות קביעתו של להרב ולדנברג כי יש לנתח את האשה ההרה שנמצאת במצב של מות מוחי (ציץ אליעזר חלק יז סימן
שלום רב! את השאלה כבר שאלתי, אבל המייל שלי נפל… ברשותכם אני אשאל שוב, והפעם מצ"ב כתובת מייל אחרת: האם לאישה בהריון, שלא חשה בתנועות
ברצוני לדעת את עמדת ההלכה בסוגיית שימור תאי גזע מדם טבורי בנושאי גניקולוגיה, פוריות ורפואה על פי ההלכה. במחקר הרפואי בשנים האחרונות גילו כי דם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.