צום בתשעה באב (טרימסטר שלישי) לאחר דימומים וסיכון ללידה מוקדמת
שלום,אני בת 35, בהריון ראשון, ב"ה בשבוע 33. בסביבות שבוע 12 היה דימום שנמשך יום אחד ובסביבות שבוע 20 היו 2 דימומים, אחד נמשך כמה
בס"ד
לרב הלפרין
שלום
בסיום מאמרו של הרמ"מ פרבשטיין באסיא תשנ"ד כתוב:
הלכה כדעת המ"מ שחולה שיש בו סכנה מותר לחלל שבת לכל הצרכים העשויים לסייע לחיזוקו ולרפואתו, אף אם הסיוע לחיזוקו ולרפואתו הוא מועט, והאפשרות שהסיוע יועיל היא רחוקה, מכיון שבמצבו של החולה כל פעולה לרפואתו נתפסת אצל בני אדם כפעולת הצלה, מותר לחלל שבת לצרכים אלו ברצוני לשאול ,האם זו הפסיקה המקובלת בענין. כלומר,
א. האם גם הפוסקים כדעת המ"מ לא מרחיבים את ההיתר לדברים שאינם נתפסים כפעולת הצלה
ב. האם הפוסקים כמ"ב [שלא פסק כמ"מ] יודו למסקנה זו [דוגמא לנפ"מ בענין זה,שאלה שהבנתי שהרב נשאל לאחרונה-חולת סרטן שרגילה לשתות מיץ תפוזים שנסחט סמוך לשתיה ושתיתו גורמת לה לשיפור משמעותי בהרגשה ]
בברכה
א
א. לדעת הפוסקים כדעת המ"מ, כל פעולה לרפואה או לנוחיות חולה שיש בו סכנה מותרת בשבת.
אך פעולה שאין בה צורך לחולה והיא נעשית, למשל, לטובת הצוות הרפואי – לא דוחה שבת.
ב. שיטת המאירי שהובאה בביה"ל, היא שפעולה לנוחיות החולה לא דוחה שבת – שלא כדעת המ"מ, אך אם הפעולה מסייעת לריפוי, גם אם אי ביצועה לא מסכן את חיי החולה, בכל זאת מותר לעשותה בשבת.
ראה על כך בספרי "רפואה מציאות והלכה", סימן א', פרק ה.
ג. לגבי חולת הסרטן שמיץ תפוזים סחוט טרי גורם לה לשיפור משמעותי בהרגשה – פשוט שהדבר מותר בשבת, כי כל שיפור בהרגשת החולה מחזק את מערכת החיסון שלו ומאריך את חייו.
שלום,אני בת 35, בהריון ראשון, ב"ה בשבוע 33. בסביבות שבוע 12 היה דימום שנמשך יום אחד ובסביבות שבוע 20 היו 2 דימומים, אחד נמשך כמה
שלום,לאחר עיון בסוגיית סודיות רפואית ומתי יש להפר את הסודיות, ראיתי הבדל משמעותי בין החוק להלכה. בחוק, למיטב הבנתי, אין כל היתר לרופא או כל
אשתי בתחילת הריון, שישי, (טרם ביקרה אצל רופא) עד עתה כל ההריונות היו תקינות למעט הראשון בו הפילה. בצומות סובלת מסחרחורות. לפעמים עם תחושת "שחור"
האם לגבר שהוציאו לו אשך מצד אחד עקב גידול. מותר לעשות ניתוח פלסטי להוספת אשך שאינו אמיתי.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.