לידת-בית ולידת בית חולים

שתפו:

27 בינואר 2012

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

א) מה עדיפה-לידת בית או לידה בבית חולים.
ב) אם תאמר שלידת בית עדיפה- מה עדיף- עם מילדת, או בלעדיה.
והאמת היא ששתי האפשרויות מופיעות בספר שמות א, יט.
ג) אם תאמר שלידה בבית חולים עדיפה- נשאלת השאלה למה, הרי לידה זה תהליך טבעי ביותר, ומדוע צריך בשבילו בית חולים, אלא אם כן מדובר בהריון בסיכון גבוה.
ועוד- שיש בלידה בבית חולים פגיעה בצניעותה של האשה כאשר גברים רואים אותה נכנסת לתוך חדר לידה.

תשובה:

א.  כשהכל תקין, נעים יותר ללדת בבית. אך כאשר יש תקלה או סיכון, דבר שקיים בחלק ממשי של הלידות, רמת הסיכון בלידת בית עולה במידה ניכרת על רמת הסיכון בלידה בבית חולים.
ב.  כשהלידה פשוטה ללא סיבוכים, לידה ללא מיילדת אמורה להיות מסוכנת ולסכן את העובר וגם את האישה היולדת. זו גם אחת הסיבות המתירה למיילדת לחלל שבת כדי להגיע ללידה.
ג.  גם לקבל דלקת ריאות זה תהליך טבעי, שלפעמים המקום הראוי לטיפול בו הוא בית חולים. הדבר בודאי נכון בתהליך שיש בו סכנה כמו לידה. מחקרים מראים שאחוז התמותה של האימהות סביב הלידה במקומות בהם אין בתי חולים והיולדות יולדות בבית, הוא יותר מפי 20 מאשר אחוז התמותה של יולדות בבתי חולים מסודרים.
ד.  לגבי הפגיעה בצניעות – אין ספק שיש לעשות מאמצים ממשיים להקטין ככל הניתן את הפגיעה בצניעות האישה היולדת.

להדפסה

שאלות נוספות

טיפולי ‏ivf

שלום דוקטור,שבוע טוב. רצינו לשאול- עברנו בחודש שעבר טיפול שלא הצליח ואנחנו קצת מתלבטים אם להמשיך עם אותו רופא לפני השאיבה נצפו 9 ביציות, בפועל

קרא עוד »

אורך זמן הנידה הכולל

שלום רב כל חודש , במהלך השבוע לפני קבלת הווסת, מתחילים להופיע אצלי כתמים ואני מרגישה בכך שאני עומדת לקבל ווסת. אז אני שומרת, ומקבלת

קרא עוד »

התקן תוך ריחמי

לפני כחצי שנה אולי יותר אישתי שמה התקן תוך ריחמי אולי מירנה? ומאז ימי הנדה מתארכים יתר על המידה אני כותב היום כיוון שזה עבר

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.