נגיעה בחולה לצורך טיפול או הרגעה
בימינו נפוץ שכשאשה מרגישה כאב או מיחוש בגופה, הולכת להיבדק אצל רופא. האם על פי ההלכה יש היתר לכך ובפרט שיש אפשרות להיבדק אצל רופאה?
שלום לרב,
ילדתי לפני חודשיים (+ )בת בלידה רגילה עם חתך אפיזוטומי. הדימום פסק מזמן, אך עדיין היו לי הפרשות רגילות (צהוב..) חשבתי כי עליי לחכות עד שלא יהיו הפרשות כלל, על מנת לבצע הפסק טהרה אך הבנתי שטעתי לאחר ששאלתי רבנית. ביום ה 60 עשיתי בדיקת הפסק טהרה שיצאה נקייה. אך לא עשיתי את כל הבדיקות היומיות משום שהבדיקה לא הייתה נעימה והאזור שם רגיש ביותר. יש לציין כי במהלך השבוע לא היו הפרשות דמיות/חומות וכו' רק הפרשות רגילות. אתמול הייתי אמורה לטבול במקווה, וכשעשיתי את הבדיקה הסתמן על הבד כתם קטנטן בצבע ורדרד/שקוף. מה לעשות האם הבדיקה כשרה? יש לציין שאני מניקה באופן מלא. עברו 67 יום האם ייתכן כי אלו סימנים לקראת קבלת המחזור החודשי?? אודה על תשובתך בהקדם האפשרי .
תודה מראש,
ש
א. לצערי התשובה מאוחרת – השאלה נשלחה בתקופת חופשת החגים של המכון ולכן הגיעה לשולחני רק היום.
ב. אם בצבע הכתם על בד הבדיקה יש נטיה לאדום – הבדיקה אוסרת. בדרך כלל מה שמוגדר צבע ורוד, הוא גם "נוטה לאדום" (והוא מורכב כידוע מעירוב של צבע אדום עם צבע לבן).
לכן אם צבע הכתם נוטה לאדום, יש לבצע שוב בדיקת הפסק טהרה ולספור שבעה נקיים.
בימינו נפוץ שכשאשה מרגישה כאב או מיחוש בגופה, הולכת להיבדק אצל רופא. האם על פי ההלכה יש היתר לכך ובפרט שיש אפשרות להיבדק אצל רופאה?
שלום רציתי לשאול שתי שאלות: א. אישה בהריון בשבוע ה-35 ללא בעיות מיוחדות אבל לידה אחרונה נעשתה בניתוח. ואם הפעם יהיו בעיות כלשהן היא תצטרך
אני מחפש מקורות הדנים בניתוח לשינוי מין אדם מזכר לנקבה, למי שחשקה נפשו בכך. כמובן, שאם ניתן לכוף יצרו, או ללכת לטיפול נפשי – לחיי.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.