אני יודע שניתן לעשות בדיקות של סכרת בשבת- רק יש להקפיד למעט באיסורים,ולעשות הכל בשינוי. נשים בהריון או נשים שרוצות להכנס להריון ע"מ להקפיד על רמת סוכר אחידה כמה שיותר – משתמשות במכשיר שנקרא sensor הבודק באופן אוטומטי כל חמש דקות את רמת הסוכר בדם וכך בעצם יש מעקב רציף יותר על רמת הסוכר והשינויים יהיו יותר קטנים. אעיר, שהמכשיר הנ"ל מחליף בעצם את הבדיקה עם הוצאת הדם. ובמהלך השבת יש כשבע בדיקות. כמו כן יש לכיילו 3 פעמים בשבת. ויש אופציה שהמכשיר יצפצף כאשר יש היפו- כלומר שרמת הסוכר יורדת. וכן יש במכשיר חיישן שלפעמים "אובד" ואז המכשיר מצפצף.
השאלות הן:
א.האם מותר להשתמש בו בשבת למרות שיש לכיילו 3 פעמים?
ב.האם יש לכבות את הצפצוף של המכשיר במקרה של היפוגליקמיה?
ג.האם מותר לכבות את הצפצוף כשהוא מתריע על איבוד החיישן?
תוצאות המחקרים על הנושא אינם חד-משמעיים לגבי התועלת של השימוש בחיישנים וכן גם דעתם של מומחים בארץ ובחו"ל שהתקשרתי איתם.
לכן כיון שההמלצה היא לכייל את החיישן כמה פעמים ביום, אם בעבר האשה בדקה עצמה פחות מזה ללא בעיות, כל בדיקה נוספת לשם כיול (שהוא למעשה בדיקת החיישן ולא חלק מהטיפול) יהיה תוספת איסור תורה ממש, כי לא ניתן להוציא דם ב"שינוי".
לכן כדי שנוכל להתיר שימוש במכשיר הנ"ל בשבת, נצטרך לחכות עד שיתברר אם באמת יש תועלת בדבר .
גמר חתימה טובה בת 43 בהריון ב"ה מתרומה בשבוע 9 עם תאומים לאחר טיפולי ivf רבים שלא צלחו . לאחר 2 הפלות לוקחת כל יום
האם אני מבין נכון? ההבדל בין נידה לזבה, הוא רק בתאריכי הדימום, נידה רואה במחזוריות קבועה פחות או יותר, וזבה רואה שלא בזמן המתוכנן. אך
האם לפי ההלכה כל שימוש באמצעים למניעת הריון הוא אסור מכל כל, או שיש אמצעים שמותר להשתמש בהם וזה פחות חמור מבחינת ההלכה? ברור שזה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.