לימוד נושאי הלכה ורפואה של מוגבלויות
שלום רב, אני אדם בו 40, נכה C.P הפגיעה היא בארבעת הגפיים ובדיבור אשר ניתן להבינו. במשך 8 שנים אני לומד בישיבה וכיום אני עושה
בני זוג שרוצים למנוע הריון מצד אחד, אך להמשיך באישות מצד שני, האם לא ניתן לטעון שהפיתרון הטוב ביותר עבורם הוא לקיים את האישות בימים שאינם ימי הביוץ לאשה ? אך כמובן בזמן שהאשה מותרת לבעלה.
א. השיטה המוצגת בשאלה ידועה בשם שיטת הימים הבטוחים, אך לצערנו שיטה זו ידועה כשיטה מאד לא בטוחה וילדים רבים נולדו כשההורים השתמשו בה.
הסיבה לכך היא שמפעם לפעם משתנה מועד הביוץ, וללא בדיקות יום-יומיות המוודאות את מועד הביוץ המדוייק, אין לשיטה זו ערך רב.
ב. הקטנת התקופה בה יכולים בני הזוג לחיות חיי אישות איננה דבר של מה בכך, ולעיתים כרוכים בכך איסורים גמורים.
לכן שיטה זו לא מומלצת לא רפואית ולא הלכתית כל עוד יש אלטרנטיבות.
שלום רב, אני אדם בו 40, נכה C.P הפגיעה היא בארבעת הגפיים ובדיבור אשר ניתן להבינו. במשך 8 שנים אני לומד בישיבה וכיום אני עושה
ברצוני לשאול את כבוד הרב האם דימום רחמי הנגרם כתוצאה מפוליפים, שרירנים, דלקות, העידר ביוץ נחשב ל"דם מכה" או דם נידה? אשמח אם תוכל לפנות
I am teaching an Introduction to Jewish Law at the University of North Carolina in Greensboro. In teaching Mishnah Yoma Chapter 8, particularly Mishnah 7,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.