שימוש בקיטור בשבת ובחג
לכבוד הרבנים שלום רב!אני משמש כרב באחד מבתי החולים , ובמטבח – סירי הבישול מחוממים בעזרת קיטור. בשבת חלק מהסירים מופעלים ע"י פיקוד גרמא של
שלום,
אני עושה עבודה בביולוגיה בנושא ה-X השביר…
ובמסגרת העבודה אני צריכה לדעת דעת רב על השאלה הבאה:
אני התארסתי עם בחור אחרי הרבה זמן והלכנו לעשות בדיקה וגילנו שאני נושאת את ה-X השביר אנחנו יודעים שנביא ילדים רק מ-PGD .
האם להתחתן שמראש יודעים שנביא ילדים מPGD?
ומה העניין המוסרי ודעת הרב ?
תודה רבה !!
תשובה א' הרב מרדכי הלפרין:
מבחינת האדם הנושא את הגן – ברור שמותר לו להתחתן, למרות שהדרך היחידה להביא צאצאים בריאים תהיה על ידי הפריה חוץ גופית (IVF) וברירה טרום השרשתית (PGD). השאלה היא לגבי בן הזוג הבריא בלבד. האם מותר לו להינשא לבן זוג שנושא את הגן הפגוע, על ההשלכות האמורות, או שעליו להימנע?
מאחר וההבדלים בין מקרה למקרה אינם פשוטים, בן הזוג הבריא חייב, לדעתי, להתייעץ עם מורה הוראה ותיק המכיר אותו באופן אישי.
רק בתנאים אלו אמור להתקבל פסק הלכה שהוא מתאים לשואל.
תשובה ב' מחשובי הרבנים במכון:
דומני שזו שאלה לגדולי הדור גם מבחינת ההלכה וגם מבחינה מוסרית.
תשובה ג' פרופ' אברהם שטיינברג:
מותר להתחתן מתוך ידיעה שהבאת ילדים תיעשה באמצעות PGD, אם שני הצדדים מסכימים לכך.
אין כל בעיה מוסרית בכך, וגם מבחינה הלכתית הדבר מותר.
לכבוד הרבנים שלום רב!אני משמש כרב באחד מבתי החולים , ובמטבח – סירי הבישול מחוממים בעזרת קיטור. בשבת חלק מהסירים מופעלים ע"י פיקוד גרמא של
לכב' הרב, במשך עבודתי בחדר מיון בבי"ח הדסה, נתקלתי מספר פעמים במטופלים שהובאו על ידי כוחות הביטחון – החשודים בפעילות חבלנית עוינת, או מחבלים ממש
שלום הרבשמי מ',אני לא רואה היום מערכת המגדלת תלמידי חכמים בעלי רקע מדעי.בעצם, אין אף מוסד העוסק בכך באמת. אין אף מוסד המקנה ויוצר גישה
שלום רב, לצורך כתיבת עבודה בנושא ביצוע הפלות לצורך תרומת איברים, אשמח לדעת האם קיימים מקורות הלכתיים הדנים ספציפית בנושא זה. תודה רבה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.