אחות במשמרת ט' באב
אני אחות בחדר מיון ולצערי אני נאלצת לעבוד בתשעה באב, ביום שלישי בבוקר כמו כמעט כל הצוות שעובד מתישהו בצום. יש לי שתי שאלות, הראשונה
בס"ד אני תומכת לידה. בשבת ליוויתי יולדת . הדרישה לחתימה עמדה על הפרק. צוות חדר הלידה קיבל את הסרוב לחתימה . מאידך האחות כתבה פרוטוקול ארוך כולל ת.ז של העדים מהצוות הרפואי.
1.במצב כזה האם לא עדיפה חתימה של היולדת .
2.המרדים עם האפידורל דרש וקיבל חתימה, האם כשנאלצים לחתום לא עדיף אולי כהנחיה הלכתית לחתום אות אחת שהרי בשבת כתיבה נחשבת לשתי אותיות.
תודה מ'
א. לפי תיאורך, צוות בית החולים נהג בניגוד לחוק.
חוק זכויות החולה בסעיף 14(ג) קובע כי: "נזקק מטופל לטיפול רפואי המנוי בתוספת, ונמנע ממנו לתת את הסכמתו מדעת בכתב, תינתן הסכמה בפני שני עדים, ובלבד שדבר ההסכמה והעדים יתועדו בכתב סמוך ככל האפשר לאחר מכן".
סעיף זה נוסח במיוחד עבור מטופלים שומרי תורה ומצוות בשבתות ובחגים, אף שנוסח בצורה כללית עוד יותר.
ב. כאשר בשטח לא ניתן לקבל טיפול חיוני בחולה שיש בו סכנה ללא חתימה, הרי איסור החתימה נדחה מחמת דיני פיקוח נפש. ראו נא את מאמרי על החתמת חולה בשבת על הסכמה לניתוח, ספר אסיא ז, עמ' 250-252; את מה שכתב הרב מנחם רוזנברג בנושא, שם עמ' 253, ואת הנחיות היועץ המשפטי (דאז) של משרד הבריאות בנושא, שם עמ' 254.
ג. בכל אופן תמיד עדיפה חתימת "קשקוש" על חתימת אותיות.
אני אחות בחדר מיון ולצערי אני נאלצת לעבוד בתשעה באב, ביום שלישי בבוקר כמו כמעט כל הצוות שעובד מתישהו בצום. יש לי שתי שאלות, הראשונה
שלום לכבוד הרב. אני וחברתי בנות 17 ואנו עוסקות בכתיבת עבודת חקר בנושא ניתוחים פלסטיים. אנו נתבקשנו לבחור נושא כלשהו ולהעלות ממנו שאלה, ולאחר מכן
שלום רב, לאמיתו של דבר איני יודע למי להפנות את השאלה. אני מלמד את הסטודנטים שלי בנושא פורמולציות (חומרים מורכבים) המתקבלים בערבוב מרכיבים שונים. יש
שלום רב, שאלו אותי בדבר, אדם העומד להתגייר וזקוק לברית מילה וכן הוא חולה ניוון שרירים מתקדם. כתוצאה מהמלה, הרופאים חוששים למולו בהרדמה מקומית מפני
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.